
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την απρόσκοπτη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας του θαλάσσιου εμπορίου LNG στη Δύση, οι ΗΠΑ αιτούνται την ευθυγράμμιση του ρυθμιστικού πλαισίου της ΕΕ, για τις εκπομπές μεθανίου των LNG carriers, με εκείνο των ΗΠΑ.
Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, τα κράτη-μέλη της ΕΕ έδωσαν το πράσινο φως για νομοθεσία που επιβάλλει όρια στις εκπομπές μεθανίου που οφείλονται σε εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου από το 2030, βάσει του Reuters. Πρόκειται για μια πολιτική που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης ενάντια στους διεθνείς παρόχους.
Η ευθυγράμμιση του ρυθμιστικού πλαισίου της ΕΕ με εκείνο των ΗΠΑ θα διασφάλιζε την περαιτέρω ανάπτυξη του διμερούς εμπορίου LNG. Την ίδια ώρα, θα εδραίωνε τους αυστηρούς κανονισμούς της κυβέρνησης Μπάιντεν αναφορικά με τις εκπομπές μεθανίου.
Ωστόσο, δεδομένης της άφιξης Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αυστηροί αυτοί κανονισμοί ίσως σύντομα να αποτελέσουν παρελθόν. Συνεπώς, μια υιοθέτηση από πλευράς ΕΕ ενός ρυθμιστικού πλαισίου αυστηρότερου του επιθυμητού από πλευράς ΗΠΑ δύναται να αποτελέσει εμπόδιο για το διμερές εμπόριο LNG ΗΠΑ και ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ