Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση αισθητήρων για τη μέτρηση των ηλεκτρικών πεδίων που δημιουργούνται από τα συστήματα Καθοδικής Προστασίας (CP). Οι μετρήσεις αυτές παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση των ανόδων, τη ροή των ηλεκτρικών ρευμάτων και τη γενική ακεραιότητα του αγωγού.
Η τελευταία εξέλιξη στον τομέα αυτόν είναι το σύστημα Argeo Listen, το οποίο ενσωματώνεται στο AUV και χρησιμοποιεί οκτώ ηλεκτρόδια αργύρου/χλωριούχου αργύρου (Ag/AgCl), τοποθετημένα σε επίπεδο με το κύτος του οχήματος. Η διάταξη αυτή προστατεύει τα ηλεκτρόδια από φθορές κατά την εκτόξευση και την ανάκτηση του AUV και μειώνει τον θόρυβο που προκαλείται από τη ροή του νερού.
Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης, το AUV κινείται σε ύψος πέντε έως δέκα μέτρων πάνω από τον αγωγό με ταχύτητα τριών έως τεσσάρων κόμβων. Τα ηλεκτρόδια μετρούν με υψηλή ακρίβεια το ηλεκτρικό πεδίο που δημιουργείται στο θαλασσινό νερό λόγω της ροής ηλεκτρικών ρευμάτων από τις ανόδους του συστήματος CP.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται στη σχέση ανάμεσα στη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος και τη φθορά των ανόδων. Το ρεύμα που εξέρχεται από τις ανόδους είναι ανάλογο της διάβρωσης του υλικού τους, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση του ρυθμού διάβρωσης των ανοδίων και της κατάστασης του αγωγού. Όταν δεν ανιχνεύεται ηλεκτρικό ρεύμα, αυτό συνήθως υποδηλώνει ότι η προστατευτική επικάλυψη του αγωγού παραμένει άθικτη και λειτουργεί ως μονωτικό στρώμα, εμποδίζοντας τη διάβρωση. Αντίθετα, οι περιοχές με έντονη ροή ρεύματος υποδεικνύουν φθορές στην επικάλυψη ή εκτεθειμένο μέταλλο.
Το σύστημα Argeo Listen επιτυγχάνει εξαιρετική ακρίβεια στις μετρήσεις, με επίπεδα θορύβου που δεν ξεπερνούν τα 0,005 μV/cm, ενώ η χρήση εξελιγμένων αριθμητικών μεθόδων διασφαλίζει τον υπολογισμό των ρευμάτων και των ρυθμών κατανάλωσης με μικρό περιθώριο σφάλματος. Τα δεδομένα συνδυάζονται με εικόνες από κάμερες, δεδομένα πολυδεσμικού ηχοβολιστή και διαγράμματα σόναρ, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη τρισδιάστατη απεικόνιση μέσω του λογισμικού Argeo Scope. Αυτή η ολοκληρωμένη εικόνα επιτρέπει τη γρήγορη και αξιόπιστη αξιολόγηση της κατάστασης του αγωγού, αποκαλύπτοντας τυχόν φθορές και προβλήματα στο CP.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ