
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση αισθητήρων για τη μέτρηση των ηλεκτρικών πεδίων που δημιουργούνται από τα συστήματα Καθοδικής Προστασίας (CP). Οι μετρήσεις αυτές παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση των ανόδων, τη ροή των ηλεκτρικών ρευμάτων και τη γενική ακεραιότητα του αγωγού.
Η τελευταία εξέλιξη στον τομέα αυτόν είναι το σύστημα Argeo Listen, το οποίο ενσωματώνεται στο AUV και χρησιμοποιεί οκτώ ηλεκτρόδια αργύρου/χλωριούχου αργύρου (Ag/AgCl), τοποθετημένα σε επίπεδο με το κύτος του οχήματος. Η διάταξη αυτή προστατεύει τα ηλεκτρόδια από φθορές κατά την εκτόξευση και την ανάκτηση του AUV και μειώνει τον θόρυβο που προκαλείται από τη ροή του νερού.
Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης, το AUV κινείται σε ύψος πέντε έως δέκα μέτρων πάνω από τον αγωγό με ταχύτητα τριών έως τεσσάρων κόμβων. Τα ηλεκτρόδια μετρούν με υψηλή ακρίβεια το ηλεκτρικό πεδίο που δημιουργείται στο θαλασσινό νερό λόγω της ροής ηλεκτρικών ρευμάτων από τις ανόδους του συστήματος CP.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται στη σχέση ανάμεσα στη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος και τη φθορά των ανόδων. Το ρεύμα που εξέρχεται από τις ανόδους είναι ανάλογο της διάβρωσης του υλικού τους, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση του ρυθμού διάβρωσης των ανοδίων και της κατάστασης του αγωγού. Όταν δεν ανιχνεύεται ηλεκτρικό ρεύμα, αυτό συνήθως υποδηλώνει ότι η προστατευτική επικάλυψη του αγωγού παραμένει άθικτη και λειτουργεί ως μονωτικό στρώμα, εμποδίζοντας τη διάβρωση. Αντίθετα, οι περιοχές με έντονη ροή ρεύματος υποδεικνύουν φθορές στην επικάλυψη ή εκτεθειμένο μέταλλο.
Το σύστημα Argeo Listen επιτυγχάνει εξαιρετική ακρίβεια στις μετρήσεις, με επίπεδα θορύβου που δεν ξεπερνούν τα 0,005 μV/cm, ενώ η χρήση εξελιγμένων αριθμητικών μεθόδων διασφαλίζει τον υπολογισμό των ρευμάτων και των ρυθμών κατανάλωσης με μικρό περιθώριο σφάλματος. Τα δεδομένα συνδυάζονται με εικόνες από κάμερες, δεδομένα πολυδεσμικού ηχοβολιστή και διαγράμματα σόναρ, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη τρισδιάστατη απεικόνιση μέσω του λογισμικού Argeo Scope. Αυτή η ολοκληρωμένη εικόνα επιτρέπει τη γρήγορη και αξιόπιστη αξιολόγηση της κατάστασης του αγωγού, αποκαλύπτοντας τυχόν φθορές και προβλήματα στο CP.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Την επίσημη εκκίνηση των εργασιών επέκτασης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Maasvlakte II του λιμένα του Ρότερνταμ γιόρτασε πρόσφατα η APM Terminals. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ