
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το σενάριο επιβολής νέων αυξημένων δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ να αιωρείται, το μέλλον των containerships μοιάζει αβέβαιο.
Πρόσφατη έκθεση της BIMCO εστιάζει στην επόμενη ημέρα της liner ναυτιλίας, αξιολογώντας τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά, καθώς και σημαντικά μακροοικονομικά στοιχεία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), η παγκόσμια οικονομία εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό 3,2% το 2025 και 3,3% το 2026.
Παράλληλα, ο δείκτης PMI αντανακλά σταθερότητα για την παγκόσμια βιομηχανική δραστηριότητα, καθώς κυμαίνεται κοντά στις 50 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, το λιανικό εμπόριο σε ΗΠΑ και ΕΕ χαράσσει διαφορετική πορεία, με την ΕΕ να σημειώνει άνοδο και τις ΗΠΑ οριακή πτώση.
Στο μέτωπο της προσφοράς, σύμφωνα με την BIMCO, ο παγκόσμιος στόλος των containerships αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς το 2024 οι παραδόσεις νεότευκτων containerships θα σημειώσουν νέο ρεκόρ. Επιπλέον, εν μέσω της επιμένουσας νωχελικότητας στην αγορά των διαλύσεων, ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,5% από τα τέλη του 2024 έως τα τέλη του 2026.
Συνολικά, η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,8% το 2025 και ακολούθως κατά 2,8% το 2026, ενώ η ζήτηση προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και εν συνεχεία να μειωθεί κατά 5,5% το 2026, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι επί του παρόντος το 90% των containerships πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής, με αποτέλεσμα η μέση διαλυόμενη απόσταση των πλοίων και η ζήτηση να αυξάνεται κατά 10-12%.
Συμπερασματικά, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης προβλέπεται να αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και σημαντικά το 2026, με πολλά να εξαρτώνται από την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα πραγματοποιηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ