Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το σενάριο επιβολής νέων αυξημένων δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ να αιωρείται, το μέλλον των containerships μοιάζει αβέβαιο.
Πρόσφατη έκθεση της BIMCO εστιάζει στην επόμενη ημέρα της liner ναυτιλίας, αξιολογώντας τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά, καθώς και σημαντικά μακροοικονομικά στοιχεία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), η παγκόσμια οικονομία εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό 3,2% το 2025 και 3,3% το 2026.
Παράλληλα, ο δείκτης PMI αντανακλά σταθερότητα για την παγκόσμια βιομηχανική δραστηριότητα, καθώς κυμαίνεται κοντά στις 50 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, το λιανικό εμπόριο σε ΗΠΑ και ΕΕ χαράσσει διαφορετική πορεία, με την ΕΕ να σημειώνει άνοδο και τις ΗΠΑ οριακή πτώση.
Στο μέτωπο της προσφοράς, σύμφωνα με την BIMCO, ο παγκόσμιος στόλος των containerships αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς το 2024 οι παραδόσεις νεότευκτων containerships θα σημειώσουν νέο ρεκόρ. Επιπλέον, εν μέσω της επιμένουσας νωχελικότητας στην αγορά των διαλύσεων, ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,5% από τα τέλη του 2024 έως τα τέλη του 2026.
Συνολικά, η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,8% το 2025 και ακολούθως κατά 2,8% το 2026, ενώ η ζήτηση προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και εν συνεχεία να μειωθεί κατά 5,5% το 2026, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι επί του παρόντος το 90% των containerships πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής, με αποτέλεσμα η μέση διαλυόμενη απόσταση των πλοίων και η ζήτηση να αυξάνεται κατά 10-12%.
Συμπερασματικά, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης προβλέπεται να αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και σημαντικά το 2026, με πολλά να εξαρτώνται από την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα πραγματοποιηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τη ναυτιλιακή κυκλοφορία κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος, καθώς η εμπορευματική κίνηση «έσπασε» κάθε ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers…
Βαρύγδουπες παραμένουν οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ τις πρώτες του ημέρες ως 47ου Προέδρου των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο των ΗΠΑ εισέρχεται και…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό ferry κατασκευάστηκε πρόσφατα από τη γερμανική ναυπηγική εταιρεία Ampereship, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Ostseestaal, για το νησί Helgoland. Το νέο ferry…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση προέβη πρόσφατα η Ουάσιγκτον, με στόχο να περιορίσει περαιτέρω τη δράση του σκοτεινού στόλου της Μόσχας και να εντείνει ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ