Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση της διώρυγας, προειδοποιώντας πως εάν δεν διαχειριστεί το κανάλι με αποδεκτό τρόπο, θα απαιτήσει από τη χώρα-σύμμαχο να παραδώσει στις Ηνωμένες Πολιτείες τον έλεγχο της ζώνης.
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ υπογράμμισε ότι δεν σκοπεύει να αφήσει το κανάλι σε «λάθος χέρια», γράφοντας ότι δεν θα πρέπει να το διαχειρίζεται η Κίνα.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά σπάνια τοποθέτηση από ηγέτη των ΗΠΑ, ο οποίος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να πιέσει μια κυρίαρχη χώρα να παραδώσει τμήμα της επικράτειάς της. Καταδεικνύει επίσης μια αναμενόμενη αλλαγή στην αμερικανική διπλωματία υπό τον Τραμπ, ο οποίος δεν είχε διστάσει στο παρελθόν να απειλήσει συμμάχους και να χρησιμοποιήσει πολεμοχαρή ρητορική σε διαπραγματεύσεις με ομολόγους του.
Οι ΗΠΑ ολοκλήρωσαν την κατασκευή της διώρυγας του Παναμά και διοικούσαν επί δεκαετίες το θαλάσσιο πέρασμα. Την 31η Δεκεμβρίου 1999, η Ουάσινγκτον παρέδωσε στην κυβέρνηση του Παναμά τον πλήρη έλεγχο του καναλιού.
«Τα τέλη που χρεώνει ο Παναμάς είναι γελοία, λαμβάνοντας ιδίως υπ’ όψιν την απίστευτα γενναιόδωρη στάση των ΗΠΑ έναντι του Παναμά», έγραψε ο Τραμπ στην ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social. Η γενναιοδωρία των ΗΠΑ «δεν προσφέρθηκε για να ωφεληθούν άλλοι, αλλά σε ένδειξη της συνεργασίας μας με τον Παναμά. Εάν δεν τηρηθούν οι αρχές, από ηθικής και νομικής πλευράς, αυτής της μεγαλόψυχης χειρονομίας προσφοράς, τότε θα απαιτήσουμε η διώρυγα του Παναμά να μας επιστραφεί πλήρως, ασυζητητί», τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ