
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση της διώρυγας, προειδοποιώντας πως εάν δεν διαχειριστεί το κανάλι με αποδεκτό τρόπο, θα απαιτήσει από τη χώρα-σύμμαχο να παραδώσει στις Ηνωμένες Πολιτείες τον έλεγχο της ζώνης.
Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ υπογράμμισε ότι δεν σκοπεύει να αφήσει το κανάλι σε «λάθος χέρια», γράφοντας ότι δεν θα πρέπει να το διαχειρίζεται η Κίνα.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά σπάνια τοποθέτηση από ηγέτη των ΗΠΑ, ο οποίος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να πιέσει μια κυρίαρχη χώρα να παραδώσει τμήμα της επικράτειάς της. Καταδεικνύει επίσης μια αναμενόμενη αλλαγή στην αμερικανική διπλωματία υπό τον Τραμπ, ο οποίος δεν είχε διστάσει στο παρελθόν να απειλήσει συμμάχους και να χρησιμοποιήσει πολεμοχαρή ρητορική σε διαπραγματεύσεις με ομολόγους του.
Οι ΗΠΑ ολοκλήρωσαν την κατασκευή της διώρυγας του Παναμά και διοικούσαν επί δεκαετίες το θαλάσσιο πέρασμα. Την 31η Δεκεμβρίου 1999, η Ουάσινγκτον παρέδωσε στην κυβέρνηση του Παναμά τον πλήρη έλεγχο του καναλιού.
«Τα τέλη που χρεώνει ο Παναμάς είναι γελοία, λαμβάνοντας ιδίως υπ’ όψιν την απίστευτα γενναιόδωρη στάση των ΗΠΑ έναντι του Παναμά», έγραψε ο Τραμπ στην ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social. Η γενναιοδωρία των ΗΠΑ «δεν προσφέρθηκε για να ωφεληθούν άλλοι, αλλά σε ένδειξη της συνεργασίας μας με τον Παναμά. Εάν δεν τηρηθούν οι αρχές, από ηθικής και νομικής πλευράς, αυτής της μεγαλόψυχης χειρονομίας προσφοράς, τότε θα απαιτήσουμε η διώρυγα του Παναμά να μας επιστραφεί πλήρως, ασυζητητί», τόνισε.
Ο πρόεδρος του Παναμά Χοσέ Ραούλ Μουλίνο επαναβεβαίωσε την εθνική κυριαρχία της χώρας του επί της διώρυγας του Παναμά μετά την απειλή του Ντόναλντ Τραμπ.
«Κάθε τετραγωνικό μέτρο της διώρυγας του Παναμά και η γύρω περιοχή ανήκουν στον Παναμά και θα συνεχίσουν να του ανήκουν», είπε ο Μουλίνο σε ηχογραφημένη του δήλωση που ανήρτησε στο Χ προσθέτοντας ότι η εθνική κυριαρχία και η ανεξαρτησία του Παναμά είναι μη διαπραγματεύσιμες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ