
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό Οίκο πιθανότατα θα συνοδευτεί με μια εκ νέου αύξηση της αμερικανικής παραγωγής πετρελαίου.
Ως εκ τούτου, διάχυτη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις του OPEC+, καθώς εκπρόσωποι του Οργανισμού δήλωσαν στο Reuters ότι η αύξηση της αμερικανικής παραγωγής πετρελαίου θα ασκήσει περαιτέρω καθοδικές πιέσεις στο μερίδιο αγοράς του OPEC+.
Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα τον Δεκέμβριο, ο OPEC+ αποφάσισε να επιβραδύνει εκ νέου τα σχέδια ανάκαμψης της παραγωγής μέχρι τον Απρίλιο του 2025 και παράλληλα έδωσε παράταση σε ορισμένες από τις περικοπές μέχρι το τέλος του 2026. Στόχος του OPEC+ είναι να ανακόψει την καθοδική πορεία των τιμών, που αντικατοπτρίζει την εξασθενημένη παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου και την αυξημένη παραγωγή των ΗΠΑ και χωρών εκτός OPEC+.
Κατ’ επέκταση, εφόσον ο Ντόναλντ Τραμπ επιδιώξει να απορρυθμίσει την αγορά πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τις τιμές ενέργειας και να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό, οι χώρες του OPEC+ θα βρεθούν υπό πίεση. Είναι σαφές ότι μία περαιτέρω αύξηση της παραγωγής πετρελαίου των ΗΠΑ θα αποτελέσει «τροχοπέδη» στα σχέδια του OPEC+, λόγω της αναπόφευκτης πτώσης των τιμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ