Με την εκπνοή του τρέχοντος έτους να βρίσκεται λίγες ημέρες μακριά, η Veson προχωρά σε μια γρήγορη ανασκόπηση του τι έλαβε χώρα στη ναυτιλία το 2024 και ποιες τάσεις έχουν φθίνει ή θα επιμείνουν και στο επόμενο έτος.
Η αγορά των containerships κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη λόγω της αναδιάταξης των routes, με τα TEU-miles να αυξάνονται κατά 16% σε ετήσια βάση. Στο πλαίσιο αυτό, το κόστος ναύλωσης των containerships σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους αυξήθηκε αρκετά, με τα μεγέθη των Post Panamaxes να έχουν ημερήσια κέρδη που άγγιξαν τα $73.330.
Στα bulk carriers, οι αξίες σημείωσαν ανοδική πορεία για το μεγαλύτερο μέρος του 2024, με τις πιο εντυπωσιακές αυξήσεις να λαμβάνουν χώρα στα Capesizes. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απότοκο των ισχυρών κερδών σε routes με προορισμό την Κίνα, η οποία εισήγαγε σημαντικές ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος, βωξίτη και άνθρακα. Ωστόσο, το outlook παραμένει αβέβαιο, καθώς η κινεζική ζήτηση φθίνει.
Στα δεξαμενόπλοια, παρότι η αρχή του 2024 ήταν ιδιαίτερα δυναμική για ναύλους και αξίες, πλέον η δραστηριότητα στη second-hand αγορά είναι περιορισμένη και τηρείται μια στάση αναμονής για την άφιξη Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Ο Ντόναλντ Τραμπ παραμένει ένας αστάθμητος παράγοντας, με φόντο τη στάση που δύναται να υιοθετήσει στην αγορά πετρελαίου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η Veson, το 2024 δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό έτος για τα LNG carriers. Τα νέα projects εξαγωγών καθυστερούν, ενώ οι παραδόσεις πλοίων έτρεξαν με αυξημένους ρυθμούς. Επιπλέον, τα αποθέματα των εισαγωγικών χωρών παρέμειναν σε υγιή επίπεδα καθ’ όλο το έτος, επιδρώντας στη ζήτηση.
Τέλος, δύο σημαντικά trends, σύμφωνα με τη Veson, που θα επιμείνουν εφεξής είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας ειδικά στην εξασφάλιση παραγγελιών για πλοία αλλά και στην τοποθέτησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση των δραστηριοτήτων της και την ευρεία ανάπτυξη της παραγωγής πράσινου υδρογόνου στη Γερμανία αποτελεί η τελική επενδυτική απόφαση…
Η νέα τεχνολογία των μικρών, ηλιακά τροφοδοτούμενων, πλωτών σημαδούρων φέρνει σημαντική πρόοδο στην πρόβλεψη κυμάτων, επιτρέποντας τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από απομακρυσμένες…
H συζήτηση περί της νομοθεσίας Jones Αct επανέρχεται στο προσκήνιο εκ νέου μετά την εκλογή Τραμπ. Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ κοινοποίησε άρθρο στο…
Μαζικό κύμα απεργιών πλήττει από την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου τις εγκαταστάσεις της Amazon στις ΗΠΑ, εν μέσω αυξημένου φόρτου εργασίας λόγω των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ