Με την εκπνοή του τρέχοντος έτους να βρίσκεται λίγες ημέρες μακριά, η Veson προχωρά σε μια γρήγορη ανασκόπηση του τι έλαβε χώρα στη ναυτιλία το 2024 και ποιες τάσεις έχουν φθίνει ή θα επιμείνουν και στο επόμενο έτος.
Η αγορά των containerships κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη λόγω της αναδιάταξης των routes, με τα TEU-miles να αυξάνονται κατά 16% σε ετήσια βάση. Στο πλαίσιο αυτό, το κόστος ναύλωσης των containerships σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους αυξήθηκε αρκετά, με τα μεγέθη των Post Panamaxes να έχουν ημερήσια κέρδη που άγγιξαν τα $73.330.
Στα bulk carriers, οι αξίες σημείωσαν ανοδική πορεία για το μεγαλύτερο μέρος του 2024, με τις πιο εντυπωσιακές αυξήσεις να λαμβάνουν χώρα στα Capesizes. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απότοκο των ισχυρών κερδών σε routes με προορισμό την Κίνα, η οποία εισήγαγε σημαντικές ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος, βωξίτη και άνθρακα. Ωστόσο, το outlook παραμένει αβέβαιο, καθώς η κινεζική ζήτηση φθίνει.
Στα δεξαμενόπλοια, παρότι η αρχή του 2024 ήταν ιδιαίτερα δυναμική για ναύλους και αξίες, πλέον η δραστηριότητα στη second-hand αγορά είναι περιορισμένη και τηρείται μια στάση αναμονής για την άφιξη Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Ο Ντόναλντ Τραμπ παραμένει ένας αστάθμητος παράγοντας, με φόντο τη στάση που δύναται να υιοθετήσει στην αγορά πετρελαίου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η Veson, το 2024 δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό έτος για τα LNG carriers. Τα νέα projects εξαγωγών καθυστερούν, ενώ οι παραδόσεις πλοίων έτρεξαν με αυξημένους ρυθμούς. Επιπλέον, τα αποθέματα των εισαγωγικών χωρών παρέμειναν σε υγιή επίπεδα καθ’ όλο το έτος, επιδρώντας στη ζήτηση.
Τέλος, δύο σημαντικά trends, σύμφωνα με τη Veson, που θα επιμείνουν εφεξής είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας ειδικά στην εξασφάλιση παραγγελιών για πλοία αλλά και στην τοποθέτησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ