
Με την εκπνοή του τρέχοντος έτους να βρίσκεται λίγες ημέρες μακριά, η Veson προχωρά σε μια γρήγορη ανασκόπηση του τι έλαβε χώρα στη ναυτιλία το 2024 και ποιες τάσεις έχουν φθίνει ή θα επιμείνουν και στο επόμενο έτος.
Η αγορά των containerships κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη λόγω της αναδιάταξης των routes, με τα TEU-miles να αυξάνονται κατά 16% σε ετήσια βάση. Στο πλαίσιο αυτό, το κόστος ναύλωσης των containerships σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους αυξήθηκε αρκετά, με τα μεγέθη των Post Panamaxes να έχουν ημερήσια κέρδη που άγγιξαν τα $73.330.
Στα bulk carriers, οι αξίες σημείωσαν ανοδική πορεία για το μεγαλύτερο μέρος του 2024, με τις πιο εντυπωσιακές αυξήσεις να λαμβάνουν χώρα στα Capesizes. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απότοκο των ισχυρών κερδών σε routes με προορισμό την Κίνα, η οποία εισήγαγε σημαντικές ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος, βωξίτη και άνθρακα. Ωστόσο, το outlook παραμένει αβέβαιο, καθώς η κινεζική ζήτηση φθίνει.
Στα δεξαμενόπλοια, παρότι η αρχή του 2024 ήταν ιδιαίτερα δυναμική για ναύλους και αξίες, πλέον η δραστηριότητα στη second-hand αγορά είναι περιορισμένη και τηρείται μια στάση αναμονής για την άφιξη Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Ο Ντόναλντ Τραμπ παραμένει ένας αστάθμητος παράγοντας, με φόντο τη στάση που δύναται να υιοθετήσει στην αγορά πετρελαίου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η Veson, το 2024 δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό έτος για τα LNG carriers. Τα νέα projects εξαγωγών καθυστερούν, ενώ οι παραδόσεις πλοίων έτρεξαν με αυξημένους ρυθμούς. Επιπλέον, τα αποθέματα των εισαγωγικών χωρών παρέμειναν σε υγιή επίπεδα καθ’ όλο το έτος, επιδρώντας στη ζήτηση.
Τέλος, δύο σημαντικά trends, σύμφωνα με τη Veson, που θα επιμείνουν εφεξής είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας ειδικά στην εξασφάλιση παραγγελιών για πλοία αλλά και στην τοποθέτησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, το outlook του παγκόσμιου εμπορίου θολώνει και ανατρέπει τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).…
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ