Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο κανονισμός FuelEU Maritime τίθεται σε ισχύ. Ο κανονισμός έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και εστιάζεται στα καύσιμα των πλοίων. Ακόμα, αφορά όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5.000 gt, τα οποία αναχωρούν ή κατευθύνονται σε λιμένες εντός του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου).
Σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Skuld εστιάζει στον νέο κανονισμό της ΕΕ και στον αντίκτυπό του στις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές από πλοία που αναχωρούν ή κατευθύνονται προς λιμένες εντός του ΕΟΧ αντιστοιχούν σε 11% όλων των εκπομπών της ΕΕ στον κλάδο μεταφορών και 3% έως 4% όλων των εκπομπών της ΕΕ ευρύτερα.
Παράλληλα, ο Skuld επικεντρώνεται στις επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών προκειμένου οι δραστηριότητές τους να είναι σύμμορφες με τον κανονισμό FuelEU Maritime:
Pooling: Μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα εισαγωγής των πλοίων της σε ένα ευρύτερο pool διαχείρισης. Στην περίπτωση αυτή, η ΕΕ κρίνει την κατά μέσο όρο επίδοση του pool και όχι του κάθε πλοίου ξεχωριστά, δίνοντας ευελιξία, καθώς υπάρχουν ταξίδια αλλά και εμπορεύματα που επηρεάζουν τις εκπομπές των πλοίων. Ωστόσο, κάθε πλοίο στο ίδιο pool πρέπει να πιστοποιεί τις εκπομπές του από τον ίδιο φορέα.
Βιοκαύσιμα: Η κατανάλωση βιοκαυσίμων εντός του ΕΟΧ συνιστά καίρια προσέγγιση προκειμένου μια εταιρεία να είναι σύμμορφη με το Fuel EU Maritime.
Λοιποί τρόποι: Δανεισμός πλεονασμάτων συμμόρφωσης από άλλα πλοία ή pools, αιολική πρόωση, αξιοποίηση συνθετικών καυσίμων, τα οποία παράγονται κυρίως από ηλεκτρική ενέργεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ