
Η νέα τεχνολογία των μικρών, ηλιακά τροφοδοτούμενων, πλωτών σημαδούρων φέρνει σημαντική πρόοδο στην πρόβλεψη κυμάτων, επιτρέποντας τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από απομακρυσμένες περιοχές των ωκεανών. Οι σημαδούρες αυτές καταγράφουν δεδομένα όπως το ύψος των κυμάτων, η περίοδος (χρόνος μεταξύ διαδοχικών κυμάτων) και η κατεύθυνσή τους, παρέχοντας κρίσιμες πληροφορίες για τη βελτίωση των μοντέλων πρόβλεψης κυμάτων και κυματισμών.
Η ανάπτυξη των σημαδούρων πραγματοποιείται από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας (UWA) στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος ARC Industrial Transformation Research Hub for Transforming Energy Infrastructure through Digital Engineering (TIDE). Οι σύγχρονες σημαδούρες είναι μικρού κόστους, ηλιακά τροφοδοτούμενες και σχεδιασμένες να παραμένουν στα ωκεάνια ρεύματα έως και δύο χρόνια, συλλέγοντας συνεχώς πολύτιμα δεδομένα. Πρόσφατα, τέσσερις νέες σημαδούρες απελευθερώθηκαν στον Ινδικό Ωκεανό, συμπληρώνοντας έναν στόλο δέκα μονάδων που ήδη λειτουργούν.
Η πραγματική καινοτομία έγκειται στη δυνατότητα ενσωμάτωσης των δεδομένων που συλλέγονται από τις σημαδούρες σε μοντέλα πρόβλεψης κυμάτων. Μέχρι τώρα, η έλλειψη δεδομένων από απομακρυσμένες περιοχές αποτελούσε εμπόδιο στην ακρίβεια των προβλέψεων. Η ενσωμάτωση των παρατηρήσεων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει τη βελτίωση του σημείου εκκίνησης των επταήμερων προγνώσεων, μειώνοντας τις πιθανότητες συσσώρευσης σφαλμάτων με τον χρόνο.
Οι πλωτές σημαδούρες αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου παρακολούθησης, το οποίο υποστηρίζεται από το Ολοκληρωμένο Θαλάσσιο Παρατηρητήριο της Αυστραλίας (IMOS). Όλα τα δεδομένα που συλλέγονται διατίθενται δωρεάν στο κοινό, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ασφάλειας και της προετοιμασίας όσων εξαρτώνται από τις συνθήκες των ωκεανών, όπως η αλιεία, ο θαλάσσιος τουρισμός και οι αθλητικές δραστηριότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ