
Η συνολική ασφαλισμένη αξία των πολυασφαλιστηρίων συμβολαίων στα σκάφη αναψυχής έφτασε τα 1,21 δισ. ευρώ, το 2023.
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που είχαν εκδοθεί το 2023 δηλώθηκαν 339 ζημιές εντός του 2023. Πληρώθηκαν αποζημιώσεις ύψους 0,8 εκατ. ευρώ εντός του 2023, ενώ σχηματίστηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων 1,6 εκατ. ευρώ. Τα εν λόγω στοιχεία προκύπτουν από τη νέα έρευνα για τα στατιστικά στοιχεία ασφαλίσεων σκαφών αναψυχής 2023 της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων επί του σκέλους του ερωτηματολογίου που αναφέρεται μόνο στα πολυασφαλιστήρια συμβόλαια, εκδόθηκαν 9.832 συμβόλαια κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ καταγράφηκαν ακόμη 29.731 αυτόνομα συμβόλαια κάλυψης αστικής ευθύνης, μέρος των οποίων παρέμεινε σε ισχύ και εντός του 2024 και η συνολική ασφαλισμένη αξία των πολυασφαλιστηρίων συμβολαίων έφτασε τα 1,21 δισ. ευρώ.
Τα πολυασφαλιστήρια συμβόλαια και η ασφαλιζόμενη αξία τους κατανέμονται ως εξής:
– Σκάφη προσωπικής αναψυχής, ασφαλιζόμενη αξία 539.575.837 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 44,7%)
– Επαγγελματικά με πλήρωμα, ασφαλιζόμενη αξία 461.172.686 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 38,2%)
– Επαγγελματικά χωρίς πλήρωμα, ασφαλιζόμενη αξία 207.287.571 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 17,1%).
Κυρίαρχη μορφή διαμεσολάβησης στις ασφαλίσεις σκαφών αναψυχής ήταν η μη αποκλειστική συνεργασία με πράκτορες (49,6% του συνόλου της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου), ακολουθούμενη από την συνεργασία με τους μεσίτες ασφαλίσεων (42,8% αντίστοιχα).
Επισημαίνεται ότι οι δηλωθείσες ζημίες και το απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων αφορούν στην αρχική εκτίμηση του πρώτου έτους (έτους έκδοσης ασφαλιστηρίου συμβολαίου 2023). Τόσο το πλήθος των ζημιών όσο και το τελικό ποσό της αποζημίωσης των συμβολαίων αυτών θα διαφέρει όταν προστεθεί η μεταγενέστερη πληροφόρηση για τα συμβόλαια του συγκεκριμένου έτους που δεν είναι διαθέσιμη κατά την σύνταξη της παρούσας αναφοράς, μέχρι την λήξη όλων των συμβολαίων που είχαν εκδοθεί εντός του έτους.
Όπως υπογραμμίζεται, τα αποτελέσματα της έρευνας του 2023 δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με εκείνα του 2022, καθώς η έρευνα του 2023 αντιπροσωπεύει μικρότερο συγκριτικά ποσοστό της συνολικής παραγωγής λόγω χαμηλότερου βαθμού ανταπόκρισης. Όμως το ποσοστό συμμετοχής θεωρείται σημαντικό για την εκτίμηση των βασικών ασφαλιστικών δεικτών, όπως η μέση ζημία και η μέση συχνότητα εμφάνισης ζημιών.
Επιπλέον, για την ανάγνωση και την κατανόηση των μεγεθών της έρευνας, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτά έχουν αποτυπωθεί με βάση την πληροφόρηση που υπήρχε έως την 31/12/2023. Επομένως, για τον υπολογισμό του τελικού κόστους των αποζημιώσεων του έτους 2023, θα πρέπει να συνυπολογιστεί η μελλοντική εξέλιξη του πλήθους των ζημιών και του ποσού των αποζημιώσεων στο βάθος του χρόνου, πληροφόρηση που δεν ήταν γνωστή κατά τον χρόνο σύνταξης της έρευνας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ