Η συνολική ασφαλισμένη αξία των πολυασφαλιστηρίων συμβολαίων στα σκάφη αναψυχής έφτασε τα 1,21 δισ. ευρώ, το 2023.
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που είχαν εκδοθεί το 2023 δηλώθηκαν 339 ζημιές εντός του 2023. Πληρώθηκαν αποζημιώσεις ύψους 0,8 εκατ. ευρώ εντός του 2023, ενώ σχηματίστηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων 1,6 εκατ. ευρώ. Τα εν λόγω στοιχεία προκύπτουν από τη νέα έρευνα για τα στατιστικά στοιχεία ασφαλίσεων σκαφών αναψυχής 2023 της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων επί του σκέλους του ερωτηματολογίου που αναφέρεται μόνο στα πολυασφαλιστήρια συμβόλαια, εκδόθηκαν 9.832 συμβόλαια κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ καταγράφηκαν ακόμη 29.731 αυτόνομα συμβόλαια κάλυψης αστικής ευθύνης, μέρος των οποίων παρέμεινε σε ισχύ και εντός του 2024 και η συνολική ασφαλισμένη αξία των πολυασφαλιστηρίων συμβολαίων έφτασε τα 1,21 δισ. ευρώ.
Τα πολυασφαλιστήρια συμβόλαια και η ασφαλιζόμενη αξία τους κατανέμονται ως εξής:
– Σκάφη προσωπικής αναψυχής, ασφαλιζόμενη αξία 539.575.837 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 44,7%)
– Επαγγελματικά με πλήρωμα, ασφαλιζόμενη αξία 461.172.686 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 38,2%)
– Επαγγελματικά χωρίς πλήρωμα, ασφαλιζόμενη αξία 207.287.571 ευρώ (Κατανομή ασφαλιζόμενης αξίας 17,1%).
Κυρίαρχη μορφή διαμεσολάβησης στις ασφαλίσεις σκαφών αναψυχής ήταν η μη αποκλειστική συνεργασία με πράκτορες (49,6% του συνόλου της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου), ακολουθούμενη από την συνεργασία με τους μεσίτες ασφαλίσεων (42,8% αντίστοιχα).
Επισημαίνεται ότι οι δηλωθείσες ζημίες και το απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων αφορούν στην αρχική εκτίμηση του πρώτου έτους (έτους έκδοσης ασφαλιστηρίου συμβολαίου 2023). Τόσο το πλήθος των ζημιών όσο και το τελικό ποσό της αποζημίωσης των συμβολαίων αυτών θα διαφέρει όταν προστεθεί η μεταγενέστερη πληροφόρηση για τα συμβόλαια του συγκεκριμένου έτους που δεν είναι διαθέσιμη κατά την σύνταξη της παρούσας αναφοράς, μέχρι την λήξη όλων των συμβολαίων που είχαν εκδοθεί εντός του έτους.
Όπως υπογραμμίζεται, τα αποτελέσματα της έρευνας του 2023 δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με εκείνα του 2022, καθώς η έρευνα του 2023 αντιπροσωπεύει μικρότερο συγκριτικά ποσοστό της συνολικής παραγωγής λόγω χαμηλότερου βαθμού ανταπόκρισης. Όμως το ποσοστό συμμετοχής θεωρείται σημαντικό για την εκτίμηση των βασικών ασφαλιστικών δεικτών, όπως η μέση ζημία και η μέση συχνότητα εμφάνισης ζημιών.
Επιπλέον, για την ανάγνωση και την κατανόηση των μεγεθών της έρευνας, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτά έχουν αποτυπωθεί με βάση την πληροφόρηση που υπήρχε έως την 31/12/2023. Επομένως, για τον υπολογισμό του τελικού κόστους των αποζημιώσεων του έτους 2023, θα πρέπει να συνυπολογιστεί η μελλοντική εξέλιξη του πλήθους των ζημιών και του ποσού των αποζημιώσεων στο βάθος του χρόνου, πληροφόρηση που δεν ήταν γνωστή κατά τον χρόνο σύνταξης της έρευνας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ