Οι ρωσικές αρχές ανακοίνωσαν την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, ότι αντιμετωπίζουν ρύπανση από πετρελαιοκηλίδα που καλύπτει 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής, ιδίως σε παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή Κρασνοντάρ στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας, μετά τη βύθιση δύο πετρελαιοφόρων στο στενό του Κερτς κοντά στην προσαρτημένη Κριμαία.
Η πετρελαιοκηλίδα έχει προκαλέσει μια εκτεταμένη ρύπανση σε αμμώδεις παραλίες κατά μήκος της ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας μολύνοντας τον αέρα και απειλώντας την άγρια ζωή σε μία από τις χειρότερες οικολογικές καταστροφές που έχουν πλήξει την περιοχή εδώ και χρόνια.
Περίπου 4.000 εθελοντές συμμετέχουν στον καθαρισμό των ακτών κοντά στην πόλη θέρετρο Ανάπα, από την πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε από δύο δεξαμενόπλοια που επλήγησαν από καταιγίδα την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, ανέφερε κλιμάκιο της περιοχής.
Το υπουργείο Εκτάκτων αναγκών ανέφερε ότι η επιχείρηση καθαρισμού γίνεται κατά μήκος 49 χιλιομέτρων της ακτογραμμής. «Συνολικά 49 χιλιόμετρα ακτογραμμής καθαρίζονται στις περιοχές Τεμριούκ και Ανάπα», δημοφιλή παραθαλάσσια θέρετρα στην περιοχή του Κρασνοντάρ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων. «Περίπου 80 τόνοι πετρελαίου έχουν ανακτηθεί από την έναρξη των εργασιών», ανέφερε η ανακοίνωση.
Τα πληγέντα δεξαμενόπλοια, και τα δύο άνω των 50 ετών, μετέφεραν συνολικά περίπου 9.200 μετρικούς τόνους (62.000 βαρέλια) πετρελαιοειδών, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων TASS, αλλά η έκταση της διαρροής είναι ακόμη άγνωστη.
Τα πλοία βρίσκονταν στο στενό του Κερτς μεταξύ της ηπειρωτικής Ρωσίας και της Κριμαίας, την οποία η Ρωσία προσάρτησε από την Ουκρανία το 2014, όταν εξέπεμψαν σήματα κινδύνου.
Το πρακτορείο ειδήσεων TASS ανέφερε χθες Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, ότι ένα τρίτο δεξαμενόπλοιο είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, αλλά το κύτος του ήταν ακόμη άθικτο, δεν υπήρχε διαρροή πετρελαίου και το πλήρωμα ήταν ασφαλές.
Οι ρωσικές αρχές κήρυξαν σε πολλές περιοχές κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων στην Ανάπα, που είναι δημοφιλής τουριστικός προορισμός κοντά στην Αζοφική Θάλασσα. Τέλος, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα απηύθυνε έκκληση σε εθελοντές για βοήθεια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ