Ραγδαίες είναι οι πολιτικές εξελίξεις στη Γερμανία, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο πολιτικής αβεβαιότητας, έπειτα από την αδυναμία του καγκελάριου Όλαφ Σολτς να εξασφαλίσει ψήφο εμπιστοσύνης από ομοσπονδιακό κοινοβούλιο.
Συγκεκριμένα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας απώλεσε την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και τυπικά την εμπιστοσύνη του ομοσπονδιακού κοινοβουλίου, καθώς καταψηφίστηκε, όπως αναμενόταν, η πρόταση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης. Κατά την ονομαστική ψηφοφορία, από τους 733 βουλευτές οι 207 ψήφισαν «ναι, ενώ «όχι» ψήφισαν 394 και απείχαν 116.
Τις επόμενες ημέρες ο ομοσπονδιακός πρόεδρος Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ θα πρέπει να ζητήσει την διάλυση της Βουλής και να προκηρυχθούν εκλογές, οι οποίες έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα διεξαχθούν στις 23 Φεβρουαρίου 2025.
Ο υπουργός Οικονομίας και υποψήφιος καγκελάριος των Πρασίνων Ρόμπερτ Χάμπεκ υπερασπίστηκε το έργο της κυβέρνησης, ενώ καταλόγισε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις και προειδοποίησε ότι και μετά τις εκλογές δεν θα αλλάξουν ξαφνικά όλα προς το καλύτερο.
«Και οι τρεις ήμασταν ενοχλημένοι ο ένας με τον άλλον, αλλά δεν θέλω να σκαλίσω τώρα τα τελευταία τρία χρόνια», δήλωσε ο κ. Χάμπεκ από το βήμα της Bundestag κατά την διάρκεια της συνεδρίασης για την ψήφο εμπιστοσύνης, η οποία θα ανοίξει και τυπικά τον δρόμο για την διεξαγωγή πρόωρων εκλογών.
Ο υποψήφιος των Πρασίνων ανέφερε ότι ο κυβερνητικός συνασπισμός βρήκε μια «δύσκολη κληρονομιά», καθώς η Γερμανία αντιμετωπίζει «βαθιά διαρθρωτική κρίση» και η χώρα «δεν έχει καταγράψει πραγματική ανάπτυξη από το 2018». Κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «μεγαλειώδη σφάλματα» ειδικά στο θέμα της ενέργειας και αναφερόμενος στις εξαγγελίες του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), τις χαρακτήρισε ανεφάρμοστες και κάλεσε τους πολίτες «να μην πιστεύουν ούτε λέξη». Ο κ. Χάμπεκ κατηγόρησε επίσης την Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) ως «ρατσιστικό κόμμα» και μίλησε για τον «μεγαλύτερο κίνδυνο» για την Γερμανία. «Με τον ρατσισμό τους, θα οδηγήσουν την Γερμανία σε οικονομική κρίση», τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Κοντά σε ιστορικό χαμηλό παραμένει το ποσοστό ανεργίας σε παγκόσμια κλίμακα, δίχως αυτό να συνεπάγεται ότι η αγορά εργασίας δεν αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι…
Ένα νέο ορόσημο σημειώθηκε πρόσφατα στις θαλάσσιες μεταφορές με τη συνεργασία τριών εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, υγραεριοφόρο της Purus, το οποίο είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ