Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν τους τελευταίους τρεις μήνες οι παραγγελίες για bulk carriers, εν μέσω νωχελικότητας της ναυλαγοράς, αβεβαιότητας για τα εναλλακτικά καύσιμα και για το μέλλον της ζήτησης χύδην ξηρών φορτίων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, τους τελευταίους τρεις μήνες οι παραγγελίες για bulk carriers επιβραδύνθηκαν σημαντικά και διαμορφώθηκαν σε κατά 70% χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Κατά συνέπεια, οι συνολικές παραγγελίες του 2024 εκτιμάται ότι θα υπολείπονται εκείνων του 2023.
Σημειώνεται ότι, τους τελευταίους μήνες, οι ασθενείς κινεζικές εισαγωγές σε συνδυασμό με τη σταδιακή ανάκαμψη των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά έχουν ασκήσει καθοδική πίεση στους ναύλους των bulk carriers. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο, ο BDI μειώθηκε κατά 15% σε μηνιαία βάση, ενώ, έπειτα από περαιτέρω πτώση και τον Νοέμβριο, ο δείκτης διαμορφώθηκε σε επίπεδα 16% χαμηλότερα από τον Νοέμβριο του 2023.
Ωστόσο, οι τιμές των νεότευκτων bulk carriers και οι χρόνοι παράδοσης παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που αντανακλά τον μεγάλο όγκο παραγγελιών στους λοιπούς τύπους πλοίων.
Όσον αφορά τις παραγγελίες ανά μέγεθος πλοίου, τα Capesizes είναι μέχρι στιγμής το μοναδικό μέγεθος bulk carrier που καταγράφει περισσότερες παραγγελίες το 2024 σε σχέση με το 2023. Ενδεικτικά, οι παραγγελίες για Capesizes είναι αυξημένες κατά 42% σε όρους χωρητικότητας, σε ετήσια βάση. Στον αντίποδα, οι παραγγελίες για Panamaxes και Supramaxes έχουν μειωθεί δραστικά, αν και παραμένουν οι κορυφαίες επιλογές των πλοιοκτητών.
Σε κάθε περίπτωση, παρά την πτώση των παραγγελιών, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 10,4% του υπάρχοντος στόλου, επίπεδα που επαρκούν για τη σταδιακή ανανέωση του στόλου. Τέλος, τα επόμενα έτη, οι παραγγελίες εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν, λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών, που θα οδηγήσουν πολλά πλοία στα διαλυτήρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Bitcoin συνεχίζει τη θεαματική άνοδό του, η τιμή του αυξήθηκε κατά 3% και πλέον σε συναλλαγές στην Ασία κι έσπασε για πρώτη φορά…
Ένα από τα κυριότερα διυλιστήρια καυσίμων της Λιβύης, στο δυτικό τμήμα της χώρας, ανέστειλε τη λειτουργία του έπειτα από μάχες ανάμεσα σε τοπικές ένοπλες…
Προς νέο ρεκόρ οδεύουν οι εκπομπές των containerships φέτος, ενώ τους πρώτους δέκα μήνες του έτους είναι αυξημένες κατά 13,8% σε σχέση με το…
Σε συστάσεις για τα επόμενα βήματα της κινεζικής οικονομίας κατέληξε η ετήσια διάσκεψη Central Economic Work Conference (CEWC), που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πεκίνο. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 αναμένεται να είναι μία από τις τρεις θερμότερες χρονιές που έχουν καταγραφεί στον πλανήτη, ανακοίνωσε πρόσφατα η βρετανική μετεωρολογική υπηρεσία (Met office).…
Με ανεβασμένους ρυθμούς κινούνται τα ιαπωνικά ναυπηγεία τις τελευταίες εβδομάδες. Ειδικότερα, βάσει σχετικών ανακοινώσεων, από τα μέσα Νοεμβρίου έχουν παραδοθεί το bulk carrier «Fabulous…
Ανοδικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη, ως είθισται, να βρίσκονται σε ρόλο οδηγού. Ειδικότερα,…
Οι προκλήσεις συνεχίζονται για τη βιομηχανία πετρελαίου του Εκουαδόρ, καθώς διαφθορά και εγκληματικές ενέργειες βάζουν φρένο στην ανάπτυξή της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ