Προς νέο ρεκόρ οδεύουν οι εκπομπές των containerships φέτος, ενώ τους πρώτους δέκα μήνες του έτους είναι αυξημένες κατά 13,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
199,7 εκατομμύρια τόνοι CO₂ εκπέμφθηκαν από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους δέκα μήνες του 2024. Ο αριθμός αυτός είναι 9,5% υψηλότερος από ό,τι τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 (το σημερινό υψηλότερο πλήρες έτος που έχει καταγραφεί) και καθιστά τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για μηδενικές εκπομπές έως ή γύρω στο 2050 να φαίνεται εξαιρετικά φιλόδοξος.
Τα πιο πρόσφατα δεδομένα, που δημοσιεύθηκαν και αναλύθηκαν από την Xeneta και το Marine Benchmark, δείχνουν ότι η αύξηση των εκπομπών το 2024 είναι κυρίως αποτέλεσμα των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και των μεγαλύτερων αποστάσεων πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, καθώς και των υψηλών όγκων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Κατά την Xeneta, η αύξηση των ναύλων στα containerships έχει ως αποτέλεσμα οι φορτωτές να μην έχουν ως προτεραιότητα το πρασίνισμα των μεταφορών τους. «Δεν είναι εύκολο να πείσεις τους φορτωτές να επικεντρωθούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όταν οι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αυξάνονται κατά 400% και περισσότερο από 560% προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπως συνέβη νωρίτερα φέτος», τονίζει η ανάλυση της Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ