
Προς νέο ρεκόρ οδεύουν οι εκπομπές των containerships φέτος, ενώ τους πρώτους δέκα μήνες του έτους είναι αυξημένες κατά 13,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
199,7 εκατομμύρια τόνοι CO₂ εκπέμφθηκαν από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους δέκα μήνες του 2024. Ο αριθμός αυτός είναι 9,5% υψηλότερος από ό,τι τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 (το σημερινό υψηλότερο πλήρες έτος που έχει καταγραφεί) και καθιστά τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για μηδενικές εκπομπές έως ή γύρω στο 2050 να φαίνεται εξαιρετικά φιλόδοξος.
Τα πιο πρόσφατα δεδομένα, που δημοσιεύθηκαν και αναλύθηκαν από την Xeneta και το Marine Benchmark, δείχνουν ότι η αύξηση των εκπομπών το 2024 είναι κυρίως αποτέλεσμα των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και των μεγαλύτερων αποστάσεων πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, καθώς και των υψηλών όγκων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Κατά την Xeneta, η αύξηση των ναύλων στα containerships έχει ως αποτέλεσμα οι φορτωτές να μην έχουν ως προτεραιότητα το πρασίνισμα των μεταφορών τους. «Δεν είναι εύκολο να πείσεις τους φορτωτές να επικεντρωθούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όταν οι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αυξάνονται κατά 400% και περισσότερο από 560% προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, όπως συνέβη νωρίτερα φέτος», τονίζει η ανάλυση της Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Μετά από τρία έτη ισχύος, η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων φαίνεται να έχει κατεβάσει ρυθμούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ