Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd., με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU). Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία που αναπτύσσει η Hycamite βασίζεται στη μετατροπή μεθανίου, που εκπέμπουν πλοία κατανάλωσης LNG, σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται επί των πλοίων καθώς αυτά ταξιδεύουν, επιτρέποντας τη χρήση του παραγόμενου υδρογόνου ως καυσίμου για την πρόωση. Ο παραγόμενος στερεός άνθρακας δεν απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, αλλά αποθηκεύεται με ασφάλεια και εκφορτώνεται στα λιμάνια προορισμού. Η μέθοδος αυτή αποτελεί μια σημαντική καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε πλοία που κινούνται με LNG να παράγουν υδρογόνο αυτόνομα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη εξωτερικής προμήθειας καυσίμου.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής της τεχνολογίας σε βιομηχανική κλίμακα. Η Hycamite πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2025 στο νέο βιομηχανικό εργοστάσιο διάσπασης μεθανίου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στην Κόκκολα της Φινλανδίας. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, μέσα από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που χρηματοδοτείται εν μέρει από το Business Finland από το 2022. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η Hycamite θα συνεργαστεί με τις τεχνικές ομάδες της MOLEA και της MOL PLUS για την περαιτέρω εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια καινοτόμος τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας από την Climeon πρόκειται να ενσωματωθεί στο μεγαλύτερο υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς τσιμέντου διπλού καυσίμου με μεθανόλη, χωρητικότητας…
Οι εξαγωγές άνθρακα των ΗΠΑ πήραν την ανιούσα το 2024, εξέλιξη που αναμένεται να επιμείνει και το 2025, ειδικά εφόσον ο Ντόναλντ Τραμπ υιοθετήσει…
Την επέκτασή του στην αφρικανική αγορά ενέργειας πραγματοποιεί ο κολοσσός QatarEnergy, επενδύοντας στις προοπτικές της υπεράκτιας εξόρυξης στη Ναμίμπια. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Καθώς ένας νέος κύκλος απεργιών απειλεί τους αμερικανικούς λιμένες τον προσεχή Ιανουάριο, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ συναντήθηκε την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου με το…
Σε ευθυγράμμιση με τους φιλόδοξους στόχους του ΙΜΟ για την αποανθρακοποίηση βρίσκονται τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση…
Με κοινό όραμα την ενίσχυση του διμερούς εμπορίου, Ιράν και Τουρκία εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του στόχου των $30 δισ. σε…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε το πράσινο φως για την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου της Navig8 Topco Holdings από την Abu Dhabi Marine Business and…
Κούρσα ενάντια στον χρόνο έχει ξεκινήσει στη Μαγιότ, το γαλλικό αρχιπέλαγος στον Ινδικό ωκεανό που επλήγη σφοδρά από φονικό κυκλώνα, με στόχο την αποκατάσταση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ