
Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd., με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU). Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία που αναπτύσσει η Hycamite βασίζεται στη μετατροπή μεθανίου, που εκπέμπουν πλοία κατανάλωσης LNG, σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται επί των πλοίων καθώς αυτά ταξιδεύουν, επιτρέποντας τη χρήση του παραγόμενου υδρογόνου ως καυσίμου για την πρόωση. Ο παραγόμενος στερεός άνθρακας δεν απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, αλλά αποθηκεύεται με ασφάλεια και εκφορτώνεται στα λιμάνια προορισμού. Η μέθοδος αυτή αποτελεί μια σημαντική καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε πλοία που κινούνται με LNG να παράγουν υδρογόνο αυτόνομα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη εξωτερικής προμήθειας καυσίμου.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής της τεχνολογίας σε βιομηχανική κλίμακα. Η Hycamite πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2025 στο νέο βιομηχανικό εργοστάσιο διάσπασης μεθανίου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στην Κόκκολα της Φινλανδίας. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, μέσα από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που χρηματοδοτείται εν μέρει από το Business Finland από το 2022. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η Hycamite θα συνεργαστεί με τις τεχνικές ομάδες της MOLEA και της MOL PLUS για την περαιτέρω εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ