
Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd., με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU). Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία που αναπτύσσει η Hycamite βασίζεται στη μετατροπή μεθανίου, που εκπέμπουν πλοία κατανάλωσης LNG, σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται επί των πλοίων καθώς αυτά ταξιδεύουν, επιτρέποντας τη χρήση του παραγόμενου υδρογόνου ως καυσίμου για την πρόωση. Ο παραγόμενος στερεός άνθρακας δεν απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, αλλά αποθηκεύεται με ασφάλεια και εκφορτώνεται στα λιμάνια προορισμού. Η μέθοδος αυτή αποτελεί μια σημαντική καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε πλοία που κινούνται με LNG να παράγουν υδρογόνο αυτόνομα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη εξωτερικής προμήθειας καυσίμου.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής της τεχνολογίας σε βιομηχανική κλίμακα. Η Hycamite πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2025 στο νέο βιομηχανικό εργοστάσιο διάσπασης μεθανίου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στην Κόκκολα της Φινλανδίας. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, μέσα από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που χρηματοδοτείται εν μέρει από το Business Finland από το 2022. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η Hycamite θα συνεργαστεί με τις τεχνικές ομάδες της MOLEA και της MOL PLUS για την περαιτέρω εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ