Οι εξαγωγές άνθρακα των ΗΠΑ πήραν την ανιούσα το 2024, εξέλιξη που αναμένεται να επιμείνει και το 2025, ειδικά εφόσον ο Ντόναλντ Τραμπ υιοθετήσει μια λιγότερο προστατευτική ‒ως προς το κλίμα‒ πολιτική για την παραγωγή άνθρακα.
Εγχώρια, η κατανάλωση συνεχίζει να μειώνεται, γεγονός που επιτρέπει την εξαγωγή μεγαλύτερων ποσοτήτων. Άλλωστε, όπως υπογραμμίζει η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers, ακόμα και αν στις ΗΠΑ η κατανάλωση μειώνεται, η εξάρτηση από τον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας παραμένει υψηλή σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις, η άνοδος της παραγωγής των ΑΠΕ θα είναι χαμηλότερη από την άνοδο της ζήτησης για ενέργεια. Αυτό συνεπάγεται ότι οι χώρες θα αναγκαστούν να στραφούν στα ορυκτά καύσιμα για την πλήρη κάλυψη των αναγκών τους.
Πού μπορεί να κατευθυνθεί ο αμερικανικός άνθρακας; Κύριοι εισαγωγείς σε ευρύτερο πλαίσιο είναι η Κίνα, η Ινδία καθώς και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, οι οποίες βασίζονται στον άνθρακα για τουλάχιστον 40% της ηλεκτροπαραγωγής τους.
Το 2024, η Ινδία αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αμερικανικού άνθρακα, καταλαμβάνοντας ποσοστό 29% επί των συνολικών εξαγωγών. Άλλοι σημαντικοί προορισμοί ήταν το Μαρόκο, η Αίγυπτος, η Κίνα καθώς και η Λατινική Αμερική.
Όσον αφορά τα bulk carriers, η συγκεκριμένη τάση είναι ξεκάθαρα θετική για τα τονομίλια. Άλλωστε, ο αμερικανικός άνθρακας καλείται να καλύψει μεγαλύτερες αποστάσεις έναντι άλλων εξαγωγικών χωρών που βρίσκονται κοντά στους ασιατικούς προορισμούς, όπως η Ινδονησία και η Αυστραλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΕΕ της 16ης Ιανουαρίου 2025 διεξήχθησαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Προέδρου. Πρόεδρος εξελέγη ο κύριος Γεώργιος…
Τροποποιητική σύμβαση για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου, 12 μέτρων, με την εταιρεία «Menarini S.p.A» (πρώην Industria Italiana Autobus S.P.A) υπεγράφη από τον…
Στο μισό μειώθηκαν οι πωλήσεις containerships προς διάλυση το 2024, δεδομένου ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς δεν παρακίνησε τους πλοιοκτήτες να «ξεφορτωθούν» τα…
Ένας νέος γύρος αδειοδοτήσεων για την εκκίνηση νέων υπεράκτιων έργων πετρελαίου και φυσικού αερίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Νορβηγία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου…
Το μπαράζ παραγγελιών των προηγούμενων ετών συνεχίζει να μετουσιώνεται σε παραδόσεις πλοίων δίχως σταματημό και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα…
Η ισχυρή σύνδεση των ονομάτων των πλοίων της TOWT με την Ελλάδα έχει καταστεί ήδη εμφανής με την παράδοση των «Anemos» και «Artemis». Η…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η QatarEnergy. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Τετάρτη…
Επιμένουσα απειλή για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί ο «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ