
Μια καινοτόμος τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας από την Climeon πρόκειται να ενσωματωθεί στο μεγαλύτερο υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς τσιμέντου διπλού καυσίμου με μεθανόλη, χωρητικότητας 38.000 dwt, της NovaAlgoma Cement Carriers (NACC). Η τεχνολογία αυτή, με την ονομασία HeatPower 300, αποτελεί μια προηγμένη και αποδοτική λύση που βασίζεται στον Οργανικό Κύκλο Rankine (ORC), προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη.
Η τεχνολογία HeatPower 300 αξιοποιεί τον Οργανικό Κύκλο Rankine για να μετατρέψει τη χαμηλής θερμοκρασίας απορριπτόμενη θερμότητα που προέρχεται από το νερό ψύξης των μηχανών και τα καυσαέρια σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο ORC είναι μια παραλλαγή του παραδοσιακού κύκλου Rankine, με τη βασική διαφορά ότι χρησιμοποιεί οργανικά υγρά με χαμηλότερο σημείο βρασμού αντί για νερό ή ατμό. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργεί αποδοτικά σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 80°C έως 300°C, καθιστώντας το ιδανικό για την ανάκτηση θερμότητας που θα χανόταν σε συμβατικές λειτουργίες. Η θερμότητα αυτή εξατμίζει το οργανικό υγρό, το οποίο διοχετεύεται σε έναν ατμοστρόβιλο, όπου εκτονώνεται και παράγει μηχανική ενέργεια για την κίνηση μιας γεννήτριας. Στη συνέχεια, το υγρό ψύχεται, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στον εξατμιστή, ολοκληρώνοντας έναν κλειστό κύκλο λειτουργίας.
Η μονάδα HeatPower 300 προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής έως 300 kW βιώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, μετατρέποντας την απορριπτόμενη θερμότητα σε χρήσιμο πόρο. Εγκατεστημένη στο μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου στον κόσμο, η τεχνολογία αυτή παρέχει μια πρωτοποριακή λύση, που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ενώ συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ