Μια καινοτόμος τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας από την Climeon πρόκειται να ενσωματωθεί στο μεγαλύτερο υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς τσιμέντου διπλού καυσίμου με μεθανόλη, χωρητικότητας 38.000 dwt, της NovaAlgoma Cement Carriers (NACC). Η τεχνολογία αυτή, με την ονομασία HeatPower 300, αποτελεί μια προηγμένη και αποδοτική λύση που βασίζεται στον Οργανικό Κύκλο Rankine (ORC), προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη.
Η τεχνολογία HeatPower 300 αξιοποιεί τον Οργανικό Κύκλο Rankine για να μετατρέψει τη χαμηλής θερμοκρασίας απορριπτόμενη θερμότητα που προέρχεται από το νερό ψύξης των μηχανών και τα καυσαέρια σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο ORC είναι μια παραλλαγή του παραδοσιακού κύκλου Rankine, με τη βασική διαφορά ότι χρησιμοποιεί οργανικά υγρά με χαμηλότερο σημείο βρασμού αντί για νερό ή ατμό. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργεί αποδοτικά σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 80°C έως 300°C, καθιστώντας το ιδανικό για την ανάκτηση θερμότητας που θα χανόταν σε συμβατικές λειτουργίες. Η θερμότητα αυτή εξατμίζει το οργανικό υγρό, το οποίο διοχετεύεται σε έναν ατμοστρόβιλο, όπου εκτονώνεται και παράγει μηχανική ενέργεια για την κίνηση μιας γεννήτριας. Στη συνέχεια, το υγρό ψύχεται, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στον εξατμιστή, ολοκληρώνοντας έναν κλειστό κύκλο λειτουργίας.
Η μονάδα HeatPower 300 προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής έως 300 kW βιώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, μετατρέποντας την απορριπτόμενη θερμότητα σε χρήσιμο πόρο. Εγκατεστημένη στο μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου στον κόσμο, η τεχνολογία αυτή παρέχει μια πρωτοποριακή λύση, που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ενώ συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εξαγωγές άνθρακα των ΗΠΑ πήραν την ανιούσα το 2024, εξέλιξη που αναμένεται να επιμείνει και το 2025, ειδικά εφόσον ο Ντόναλντ Τραμπ υιοθετήσει…
Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd.,…
Την επέκτασή του στην αφρικανική αγορά ενέργειας πραγματοποιεί ο κολοσσός QatarEnergy, επενδύοντας στις προοπτικές της υπεράκτιας εξόρυξης στη Ναμίμπια. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Καθώς ένας νέος κύκλος απεργιών απειλεί τους αμερικανικούς λιμένες τον προσεχή Ιανουάριο, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ συναντήθηκε την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου με το…
Με κοινό όραμα την ενίσχυση του διμερούς εμπορίου, Ιράν και Τουρκία εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του στόχου των $30 δισ. σε…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε το πράσινο φως για την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου της Navig8 Topco Holdings από την Abu Dhabi Marine Business and…
Κούρσα ενάντια στον χρόνο έχει ξεκινήσει στη Μαγιότ, το γαλλικό αρχιπέλαγος στον Ινδικό ωκεανό που επλήγη σφοδρά από φονικό κυκλώνα, με στόχο την αποκατάσταση…
Την παραλαβή δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργου Οικονόμου. Ειδικότερα, πρόκειται για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ