Μια καινοτόμος τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας από την Climeon πρόκειται να ενσωματωθεί στο μεγαλύτερο υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς τσιμέντου διπλού καυσίμου με μεθανόλη, χωρητικότητας 38.000 dwt, της NovaAlgoma Cement Carriers (NACC). Η τεχνολογία αυτή, με την ονομασία HeatPower 300, αποτελεί μια προηγμένη και αποδοτική λύση που βασίζεται στον Οργανικό Κύκλο Rankine (ORC), προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη.
Η τεχνολογία HeatPower 300 αξιοποιεί τον Οργανικό Κύκλο Rankine για να μετατρέψει τη χαμηλής θερμοκρασίας απορριπτόμενη θερμότητα που προέρχεται από το νερό ψύξης των μηχανών και τα καυσαέρια σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο ORC είναι μια παραλλαγή του παραδοσιακού κύκλου Rankine, με τη βασική διαφορά ότι χρησιμοποιεί οργανικά υγρά με χαμηλότερο σημείο βρασμού αντί για νερό ή ατμό. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργεί αποδοτικά σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 80°C έως 300°C, καθιστώντας το ιδανικό για την ανάκτηση θερμότητας που θα χανόταν σε συμβατικές λειτουργίες. Η θερμότητα αυτή εξατμίζει το οργανικό υγρό, το οποίο διοχετεύεται σε έναν ατμοστρόβιλο, όπου εκτονώνεται και παράγει μηχανική ενέργεια για την κίνηση μιας γεννήτριας. Στη συνέχεια, το υγρό ψύχεται, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στον εξατμιστή, ολοκληρώνοντας έναν κλειστό κύκλο λειτουργίας.
Η μονάδα HeatPower 300 προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής έως 300 kW βιώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, μετατρέποντας την απορριπτόμενη θερμότητα σε χρήσιμο πόρο. Εγκατεστημένη στο μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου στον κόσμο, η τεχνολογία αυτή παρέχει μια πρωτοποριακή λύση, που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ενώ συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 2024 αποτέλεσε ένα δύσκολο έτος για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το…
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ