
Το 2025 αναμένεται να είναι μία από τις τρεις θερμότερες χρονιές που έχουν καταγραφεί στον πλανήτη, ανακοίνωσε πρόσφατα η βρετανική μετεωρολογική υπηρεσία (Met office). Έπειτα από μια χρονιά ρεκόρ, το 2024, για πρώτη φορά θεωρείται ότι θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας.
Στην έκθεσή της για τις προοπτικές για το επόμενο έτος, η υπηρεσία εκτιμά ότι το 2025 «πιθανότατα να είναι ένα από τα τρία θερμότερα έτη όσον αφορά την παγκόσμια μέση θερμοκρασία, ακριβώς πίσω από το 2024 και το 2023». Σύμφωνα με τη βρετανική υπηρεσία, η άνοδος της θερμοκρασίας για τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να κυμανθεί μεταξύ 1,29°C και 1,53°C σε σύγκριση με την προβιομηχανική περίοδο (1850-1900).
Το τέλος του φυσικού φαινομένου Ελ Νίνιο, το οποίο, σε συνδυασμό με την υπερθέρμανση του πλανήτη που οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα, προκάλεσε αύξηση της θερμοκρασίας κατά το 2023-2024, θα έπρεπε κανονικά να οδηγήσει σε μείωση των θερμοκρασιών.
Ωστόσο, «είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι υψηλές παγκόσμιες θερμοκρασίες προβλέπονται για το 2025 παρά το γεγονός ότι (η περιοχή του) τροπικού Ειρηνικού οδεύει προς μια φάση Λα Νίνια, ενός φαινομένου που έχει ως αποτέλεσμα ελαφρώς ψυχρότερες συνθήκες», υπογράμμισε ο καθηγητής Ανταμ Σκάιφ της υπηρεσίας.
Η βρετανική υπηρεσία αναφέρει επίσης ότι το 2024 αναμένεται να είναι η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί παγκοσμίως, ξεπερνώντας το 2023 και «σχεδόν με βεβαιότητα για πρώτη φορά ξεπερνώντας τον 1,5°C πάνω από τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής». Αυτή η εκτίμηση είναι πανομοιότυπη με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Copernicus που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου.
Αυτό το συμβολικό φράγμα αντιστοιχεί στο πιο φιλόδοξο όριο της συμφωνίας του Παρισιού του 2015, με στόχο τη συγκράτηση της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας πολύ κάτω από τους 2°C και τη συνέχιση των προσπαθειών για περιορισμό της στους 1,5°C.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ΟΗΕ, ο κόσμος δεν βρίσκεται σε καθόλου καλό δρόμο για να μειώσει τη ρύπανση από άνθρακα και να αποφύγει μια πολύ ισχυρή επιδείνωση της ξηρασίας, των κυμάτων καύσωνα ή των καταρρακτωδών βροχών που έχουν ήδη παρατηρηθεί και που έχουν τεράστιο κόστος όχι μόνο οικονομικό αλλά και σε ανθρώπινες ζωές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ