
Ένα ορόσημο για την ασφαλή και αποδοτική ανάπτυξη της τεχνολογίας ηλεκτρολυτών αποτελεί το νέο πρότυπο DNV-ST-J301 που παρουσίασε ο DNV. Η τεχνολογία των ηλεκτρολυτών, που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για τη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την παραγωγή καθαρής ενέργειας. Ωστόσο, η φύση της διαδικασίας και οι εγγενείς κίνδυνοι απαιτούν την εφαρμογή αυστηρών προτύπων για την τεχνική ασφάλεια και τη διασφάλιση της αποδοτικότητας και της συμμόρφωσης με διεθνείς κανονισμούς. Το DNV-ST-J301 παρέχει ένα ολοκληρωμένο και βασισμένο στον κίνδυνο πλαίσιο, που καλύπτει τον πλήρη κύκλο ζωής των συστημάτων ηλεκτρολυτών.
Το νέο πρότυπο δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει τις μοναδικές προκλήσεις της παραγωγής υδρογόνου, εστιάζοντας τόσο στην ασφάλεια των συστημάτων όσο και στην ενσωμάτωσή τους σε ευρύτερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, το DNV-ST-J301 εξετάζει ολιστικά την τεχνολογία και σε επίπεδο εγκατάστασης, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική ενσωμάτωσή της σε νέες και υπάρχουσες υποδομές. Το πρότυπο αυτό είναι πλήρως εναρμονισμένο με το ISO 22734. Η δημιουργία του βασίστηκε στη συνεργασία 30 κορυφαίων διεθνών εταίρων μέσω ενός Κοινού Βιομηχανικού Έργου (JIP), επιτρέποντας τη συλλογή γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών από ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η άφιξη του νέου προτύπου δεν έρχεται μεμονωμένα, καθώς εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εργαλείων και προδιαγραφών που αναπτύσσει ο DNV για τη στήριξη της βιομηχανίας υδρογόνου. Με τις συμπληρωματικές οδηγίες, όπως η αξιολόγηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας των εγκαταστάσεων παραγωγής υδρογόνου και η πιστοποίηση εγκαταστάσεων power-to-x, το νέο πλαίσιο διευκολύνει την ανάπτυξη έργων που πληρούν τους αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας και ποιότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ