
Αισιοδοξία για τον κλάδο των αερομεταφορών αποπνέουν οι πρόσφατες προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), παρά το σημαντικό ζήτημα αδυναμίας εξασφάλισης νέων αεροσκαφών.
Βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η IATA εκτιμά ότι τα έσοδα του κλάδου θα υπερβούν το $1 τρισ. το 2025, ενώ η επιβατική κίνηση θα ανέλθει σε επίπεδα-ρεκόρ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της IATA, Willie Walsh.
Βέβαια, ανεπίλυτο εξακολουθεί να είναι το πρόβλημα εξασφάλισης νέων αεροσκαφών, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κορυφαίοι κατασκευαστές αεροσκαφών, Boeing και Airbus, έχουν οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αεροσκαφών. Οι εν λόγω καθυστερήσεις αποτελούν «τροχοπέδη» στην ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, καθώς η έλλειψη νέων αποδοτικών αεροσκαφών καθιστά αδύνατη τη μείωση του κόστους καυσίμων.
Παρά τα προβλήματα, η IATA αναμένει ότι τα κέρδη του κλάδου θα ανέλθουν στα $36,5 δισ. το 2025, σημαντικά αυξημένα έναντι των $31,5 δισ. του 2024. Επιπλέον, προβλέπει ρεκόρ αριθμού επιβατών, με 5,2 δισ. επιβάτες το 2025.
Ωστόσο, η αβεβαιότητα που συνδέεται με τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους για τον κλάδο, σύμφωνα με την IATA, η οποία αναμένει ότι το μέσο ποσό που πληρώνει ένας επιβάτης για να πετάξει ένα μίλι θα μειωθεί κατά 3,4% έναντι του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ