
Σε μια νέα συμφωνία, που θα εδραιώσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία, προχώρησαν πρόσφατα η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft και το ινδικό ιδιωτικό διυλιστήριο Reliance.
Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει με σχεδόν 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το διυλιστήριο Reliance για τα επόμενα δέκα χρόνια, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δέκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου και αγγίζει τα $13 δισ. ετησίως σε σημερινές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις ανάμεσα στη Μόσχα και το Νέο Δελχί έχουν ενισχυθεί σημαντικά μετά και τις βαριές δυτικές κυρώσεις που έπληξαν τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Έκτοτε, η Ινδία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ρωσικού αργού, καθώς αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των ενεργειακών εισαγωγών της χώρας.
Βάσει της συμφωνίας, η Rosneft θα παραδίδει μηνιαίως 20-21 φορτία διαφόρων ποιοτήτων ρωσικού αργού μέσω Aframax δεξαμενόπλοιων και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων μαζούτ έκαστο. Οι αποστολές θα εκκινήσουν τον προσεχή Ιανουάριο και θα παραδοθούν στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου Reliance στο Τζαμναγκάρ.
Η εν λόγω συμφωνία αντιπροσωπεύει περίπου το 50% των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Rosneft από ρωσικά λιμάνια. Παράλληλα, αντικατοπτρίζει τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για την απόκτηση μεριδίου στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας, υπό καθεστώς επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ