Oι προσδοκίες για παγκόσμιο πλεόνασμα στην αγορά ζάχαρης κατά την περίοδο 2024/25 διαφαίνεται ότι δεν αντανακλώνται στις τιμές. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ανησυχίες σχετικά με τη σοδειά της Βραζιλίας, όπου οι συνθήκες ξηρασίας και οι πυρκαγιές στις εκτάσεις ζαχαροκάλαμου αύξησαν τους κινδύνους όχι μόνο για τη σοδειά της περιόδου 2024/25 αλλά και για τη σοδειά της περιόδου 2025/26. Οι βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν πρόσφατα έχουν αμβλύνει κάποιες ανησυχίες για την επόμενη σοδειά.
Το αναμενόμενο μέγεθος του πλεονάσματος μειώθηκε μέσα στο έτος, με την παγκόσμια αγορά να αναμένει τώρα πλεόνασμα λίγο πάνω από 4 εκατ. τόνους το 2024/25. Ενώ υπάρχουν σαφείς κίνδυνοι για την προσφορά, η ING σε ανάλυσή της τονίζει ότι η ισχυρότερη παραγωγή της Ταϊλάνδης, της ΕΕ και ενδεχομένως της Ινδίας θα περιορίσει την άνοδο των τιμών.
Στην Ινδία, η παραγωγή ζάχαρης του πρώτους δύο μήνες του εμπορικού έτους 2024/25 διαμορφώθηκε σε 2,79 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 35% σε σχέση με πέρυσι. Η Indian Sugar and Bio-Energy Manufacturers Association (ISMA) προβλέπει ότι η σοδειά 2024/25 θα ανέλθει σε 29,3 εκατ. τόνους, από 31,96 εκατ. τόνους την προηγούμενη περίοδο. Το μέγεθος της παραγωγής στην Ινδία θα καθορίσει αν η κυβέρνηση θα επιτρέψει τις εξαγωγές ζάχαρης αυτή τη σεζόν. Μια σοδειά προς το χαμηλότερο άκρο του εύρους θα μειώσει την πιθανότητα ή τουλάχιστον θα μεταθέσει το ενδεχόμενο εξαγωγών μέχρι πολύ αργότερα στην περίοδο, όταν θα υπάρχει πλήρης σαφήνεια σχετικά με την εγχώρια προσφορά.
Στην Ταϊλάνδη οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανάκαμψη της παραγωγής. Οι υψηλότερες τιμές ζαχαροκάλαμου έχουν οδηγήσει σε υψηλότερες καλλιέργειες, ενώ οι καλύτερες καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της περιόδου των βροχών φέτος θα αποδειχθούν ευεργετικές για τις γεωργικές αποδόσεις, σημειώνει η ING. Κατά συνέπεια, η παραγωγή εκτιμάται ότι θα φτάσει στους 11 εκατ. τόνους σε σύγκριση με τους λίγο πάνω από 8,5 εκατ. τόνους ζάχαρης πέρυσι. Η παραγωγή στην ΕΕ κατά το 2024/25 προβλέπεται να αυξηθεί κατά περίπου 1 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση, στους 16,6 εκατ. τόνους, γεγονός που οφείλεται σε έναν συνδυασμό περισσότερων καλλιεργήσιμων εκτάσεων και βελτίωσης των αποδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιοδοξία για τον κλάδο των αερομεταφορών αποπνέουν οι πρόσφατες προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), παρά το σημαντικό ζήτημα αδυναμίας εξασφάλισης νέων αεροσκαφών. Βάσει…
Οι «υποσχέσεις» του Ντόναλντ Τραμπ περί δασμών στα κινεζικά προϊόντα έχουν τη δυναμική να προκαλέσουν σημαντική αναδιάταξη των routes των bulk carriers και να…
Ένα ορόσημο για την ασφαλή και αποδοτική ανάπτυξη της τεχνολογίας ηλεκτρολυτών αποτελεί το νέο πρότυπο DNV-ST-J301 που παρουσίασε ο DNV. Η τεχνολογία των ηλεκτρολυτών,…
Αγορά επαρκούς προσφοράς είναι η εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το μέλλον της αγοράς πετρελαίου, παρά την πολιτική παράτασης των περιορισμών στην παραγωγή…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να μη σημειώνει μεταβολή την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη…
Σε συμφωνία για το 15ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, ως απάντηση για τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, κατέληξαν πρόσφατα οι πρεσβευτές της…
Το πρώτο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS, στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Συνέχεια στο ράλι παραγγελιών containerships των liner εταιρειών δίνει ο ελβετικός κολοσσός των τακτικών γραμμών MSC, με νέα μεγάλη παραγγελία. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ