Το 2024 έχει αποτελέσει έτος σημαντικών προκλήσεων για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών και τη ζήτηση για LNG carriers να παραμένει νωχελική.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η ναυλομεσιτική Intermodal σε πρόσφατη έκθεσή της, η ζήτηση καταγράφει ορισμένα σημάδια ανάκαμψης. Στην Ασία, οι εκτιμήσεις για κάτω από τον εποχικό μέσο όρο θερμοκρασιών έχουν οδηγήσει σε άνοδο της ζήτησης σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Νότια Κορέα. Στην Ευρώπη, τα αποθέματα φυσικού αερίου σημείωσαν πτώση 10% τον Νοέμβριο και πλέον βρίσκονται στο 85% της αποθηκευτικής ικανότητας των υποδομών.
Την ίδια ώρα, η διαμετακόμιση ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω αγωγών που διέρχονται από την Ουκρανία δύναται να εκμηδενιστεί το 2025. Επί του παρόντος, ένα μέρος της ευρωπαϊκής ζήτησης συνεχίζει να καλύπτεται από τις ρωσικές ποσότητες που διέρχονται από την Ουκρανία μέσω χερσαίων αγωγών. Ωστόσο, αμφίβολο παραμένει κατά πόσο αυτό θα συνεχιστεί από το επόμενο έτος, υπογραμμίζει η Intermodal.
Η μη ανανέωση της συγκεκριμένης συμφωνίας θα έφερνε εκ νέου σημαντικές μεταβολές στο προφίλ εισαγωγών φυσικού αερίου της Ευρώπης, με μεγαλύτερη εξάρτηση στις θαλάσσιες ποσότητες. Σαφώς, μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν ευεργετική για τα LNG carriers.
Παράλληλα, τα βλέμματα πέφτουν στις ΗΠΑ, όπου ο επόμενος Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, έχει υποσχεθεί fast-track εγκρίσεις για νέα projects εξόρυξης φυσικού αερίου. Εφόσον τηρήσει τις δεσμεύσεις του, ο αντίκτυπος στον όγκο εξαγωγών των ΗΠΑ θα είναι σημαντικός, όμως όχι άμεσος. Αντιθέτως, θα χρειαστούν μερικά έτη προκειμένου τα projects αυτά να είναι λειτουργικά.
Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυλαγορά των LNG carriers επί του παρόντος είναι σαφώς η υπερπροσφορά. Η ζήτηση για LNG και LNG carriers δεν συμβαδίζει με την άνοδο της προσφοράς του στόλου, ο οποίος έχει αναπτυχθεί φέτος και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και τα επόμενα. Συνεπώς, παρότι οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς LNG κατά 40% τα επόμενα πέντε έτη, ο κίνδυνος της υπερπροσφοράς παραμένει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια νέα συμφωνία, που θα εδραιώσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία, προχώρησαν πρόσφατα η κρατική εταιρεία πετρελαίου της…
Αισιοδοξία για τον κλάδο των αερομεταφορών αποπνέουν οι πρόσφατες προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), παρά το σημαντικό ζήτημα αδυναμίας εξασφάλισης νέων αεροσκαφών. Βάσει…
Οι «υποσχέσεις» του Ντόναλντ Τραμπ περί δασμών στα κινεζικά προϊόντα έχουν τη δυναμική να προκαλέσουν σημαντική αναδιάταξη των routes των bulk carriers και να…
Ένα ορόσημο για την ασφαλή και αποδοτική ανάπτυξη της τεχνολογίας ηλεκτρολυτών αποτελεί το νέο πρότυπο DNV-ST-J301 που παρουσίασε ο DNV. Η τεχνολογία των ηλεκτρολυτών,…
Αγορά επαρκούς προσφοράς είναι η εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το μέλλον της αγοράς πετρελαίου, παρά την πολιτική παράτασης των περιορισμών στην παραγωγή…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να μη σημειώνει μεταβολή την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη…
Σε συμφωνία για το 15ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, ως απάντηση για τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, κατέληξαν πρόσφατα οι πρεσβευτές της…
Το πρώτο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS, στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ