
Η φυγή Άσαντ από τη Συρία λίγες ημέρες πριν έκανε τον γύρο του διαδικτύου ταχύτατα, ενώ ταυτόχρονα εικόνες από τους εορτασμούς εντός και εκτός της Συρίας πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πλήρης αντίκτυπος σε κοινωνικό και γεωπολιτικό επίπεδο παραμένει ακόμη θολός και το ίδιο ισχύει και για τον αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Braemar εξετάζει ένα ενδεχόμενο άρσης των αμερικανικών κυρώσεων στη Συρία. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Συρία να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές και να εισαγάγει αργό πετρέλαιο. Η χώρα της Μέσης Ανατολής διαθέτει δύο λειτουργικά διυλιστήρια, αθροιστικής παραγωγικής ικανότητας 250.000 βαρελιών ανά ημέρα.
Πάντως, υπάρχουν αρκετά εμπόδια για την επιστροφή της Συρίας στις διεθνείς αγορές. Αφενός η Συρία έχει χρέος περίπου $30 δισ. στο Ιράν, από το οποίο κυρίως εισάγει πετρέλαιο. Φαίνεται δύσκολο η Συρία να στραφεί άμεσα στις διεθνείς αγορές, ειδικά δεδομένης της οικονομικής εξάρτησής της από το Ιράν.
Ωστόσο, ακόμα και αν στραφεί στις εισαγωγές από διεθνείς αγορές, θα είναι η μεταβολή αυτή εμφανής για τα δεξαμενόπλοια; Όχι, απαντά η Braemar. Σε περίπτωση που η Συρία βάλει στοπ στις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, οι ποσότητες αυτές πιθανώς θα κατευθυνθούν στην Κίνα. Πρόκειται για ποσότητες που απαιτούν μικρό αριθμό πλοίων και συνεπώς ο αντίκτυπος δεν θα είναι σημαντικός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ