Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier) πλοίου. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στη σύγχρονη αεροσήραγγα του RISE στο Γκέτεμποργκ, όπου οι ταχύτητες ανέμου φτάνουν έως και 250 χλμ./ώρα, προσομοιώνοντας συνθήκες πραγματικής λειτουργίας. Η καινοτομία της διαδικασίας έγκειται στην πλήρη αλληλεπίδραση της γάστρας του πλοίου με έξι υψηλής τεχνολογίας ιστία, αξιολογώντας τον τρόπο που συνδυαστικά συμβάλλουν στην αεροδυναμική και υδροδυναμική απόδοση του σκάφους.
Το μοντέλο που χρησιμοποιείται για τη δοκιμή έχει αναπτυχθεί από το τμήμα Ναυτιλίας του RISE και αποτελεί ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά επιτεύγματα. Με διαστάσεις 5 x 2 μ. και βάρος 1,2 τόνων, το μοντέλο επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση της συμπεριφοράς του πλοίου σε ακραίες συνθήκες ανέμου. Αυτή η έρευνα είναι η πρώτη που εξετάζει τη συνδυαστική λειτουργία γάστρας και πολλαπλών πτερυγίων σε τόσο μεγάλη κλίμακα, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα για τον σχεδιασμό μελλοντικών πλοίων με μηδενικές εκπομπές.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δοκιμή της βέλτιστης απόστασης μεταξύ γάστρας και πτερυγίων, καθώς και στην αξιολόγηση της συνολικής αεροδυναμικής επίδοσης υπό κανονικές και «μη βέλτιστες» συνθήκες. Μελετώνται σενάρια στα οποία τα πτερύγια-ιστία λειτουργούν με λανθασμένη γωνία ή τοποθέτηση, προσομοιώνοντας πραγματικές επιχειρησιακές προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, δοκιμάζονται τρεις διαφορετικοί τύποι γεφυρών ελέγχου, με σκοπό να προσδιοριστεί η επίδρασή τους στην απόδοση και στην αεροδυναμική του πλοίου. Τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτές τις δοκιμές θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη συστημάτων ελέγχου πτερυγίων, τα οποία θα επιτρέπουν τη βέλτιστη διαχείριση της αιολικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.
Οι δοκιμές αυτές αποτελούν ορόσημο στην πορεία υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας, που ξεκίνησε το 2017 με ένα απλό σχέδιο στο χαρτί. Η ανάπτυξη των αιολικά κινούμενων PCTC πλοίων ανοίγει τον δρόμο για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών και θέτει νέες βάσεις στον σχεδιασμό πλοίων. Η επόμενη μεγάλη δοκιμή έχει προγραμματιστεί για το 2025, όταν το σύστημα ιστίων Oceanbird θα δοκιμαστεί ζωντανά στο πλοίο «Tiranna» της Wallenius Wilhelmsen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας, και όχι μόνο, έχει αναδείξει μια πλειάδα τεχνολογικών θεμάτων που σχετίζονται με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες σε όλο το εύρος…
Τη Δευτέρα 09 και την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024, ο Αρχηγός Ναυτικού της Γαλλίας Nαύαρχος Nicolas Vaujour πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, κατόπιν πρόσκλησης…
Οριακή ετήσια άνοδο σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο εφέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού…
Εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων τέσσερις εμβληματικές επενδύσεις προϋπολογισμού 253 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας που…
Την έναρξη λειτουργίας δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 32 MW στην Ιταλία ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη σηματοδοτεί την…
Τη δέσμευση ότι το υπουργείο Ανάπτυξης θα στηρίξει χρηματοδοτικά τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Ικανοτήτων για Ημιαγωγούς στην Ελλάδα (Hellenic Chips Competence Centre, HCCC)…
Στην επίτευξη μιας συμφωνίας-ορόσημο προχώρησε πρόσφατα ο Παναμάς, ανοίγοντας πλέον νέους ορίζοντες και προοπτικές ανάπτυξης, που θα αναδιαμορφώσουν το εμπορικό μέλλον της χώρας. Συγκεκριμένα,…
Εν μέσω ταχείας οικονομικής ανάπτυξης της Ινδίας, η Κίνα βρίσκει πρόσφορο έδαφος ώστε να εδραιώσει την παρουσία της στην αγορά χάλυβα της Ινδίας, εκμεταλλευόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ