
Η ναυτιλία LNG εισέρχεται σε νέα εποχή, όπου η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της προόδου. Ο νέος σχεδιασμός πλοίου LNG μεταφορικής ικανότητας 200.000 κ.μ. της GTT αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία, με τον Lloyd’s Register (LR) να χορηγεί Έγκριση επί της Αρχής (AiP) γι’ αυτή την ιδέα.
Το πλοίο ενσωματώνει δύο κύρια στοιχεία, που το διαφοροποιούν από τα παραδοσιακά πλοία LNG: τον σχεδιασμό με τρεις δεξαμενές αντί για τέσσερις και τη λειτουργία με χαμηλότερες ταχύτητες (slow-steaming). Η επιλογή αυτή όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα του πλοίου, αλλά προσφέρει και σημαντικά οφέλη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το νέο πλοίο επιτυγχάνει μείωση έως και 27% στην ένταση εκπομπών ανά ταξίδι, συμβάλλοντας ενεργά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Παράλληλα, η μείωση του κόστους μεταφοράς ανά μονάδα (UFC) φτάνει έως και το 5,5% μέχρι το 2025 και μπορεί να αγγίξει το 14% μέχρι το 2050, ακολουθώντας τα ρυθμιστικά πλαίσια όπως το EU ETS και το FuelEU.
Ο LR πραγματοποίησε ενδελεχή τεχνική αξιολόγηση του σχεδιασμού των δεξαμενών και διασφάλισε τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα κλάσης και τις απαιτήσεις του Κώδικα IGC. Το νέο σχέδιο εξετάστηκε υπό συνθήκες αυξημένων φορτίων από κυματισμούς και αξιολογήθηκε σε διάφορα συστήματα συγκράτησης της GTT, όπως το Mark III Flex, το Mark III Flex+, το NO96 Super+ και το GTT Next1. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το σχέδιο ανταποκρίνεται πλήρως στα υψηλά κριτήρια ασφάλειας και απόδοσης, παρέχοντας αξιοπιστία και ανθεκτικότητα στη λειτουργία του πλοίου.
Ο Πάνος Μήτρου, Διευθυντής του Τομέα Φυσικού Αερίου του LR, αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας αυτής, δηλώνοντας: «Αυτός ο νέος σχεδιασμός αποδεικνύει ότι, αμφισβητώντας τη συμβατική σκέψη, μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των εκπομπών χωρίς να θυσιάσουμε τη μεταφορική ικανότητα. Όπως η βιομηχανία εξελίχθηκε από την ατμοκίνηση στην ηλεκτρική πρόωση τετράχρονων και στη συνέχεια στις δίχρονες μηχανές, αυτή η ιδέα μπορεί να αποτελέσει το επόμενο τεχνολογικό άλμα για τα πλοία LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ