Mετά τις ανησυχίες εκπροσώπων της αγοράς των bulk carriers, όπως εκφράστηκαν και επίσημα μέσω της INTERCARGO, η RightShip ανακοίνωσε ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του νέου ηλικιακού ορίου επιθεώρησης πλοίων, μειώνοντάς το από 14 σε 10 έτη μέσω μιας προσέγγισης τεσσάρων φάσεων.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η επικαιροποίηση αυτή αντικατοπτρίζει την εκτεταμένη δέσμευση του κλάδου και υπογραμμίζει τη δέσμευση της RightShip για μια συνεργατική προσέγγιση.
Η αρχική ανακοίνωση τον Οκτώβριο του 2024 συγκέντρωσε πολύτιμο feedback από όλους τους stakeholders του κλάδου. Ο εποικοδομητικός διάλογος της RightShip με την INTERCARGO, το ICS και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τα μέλη της οποίας αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου bulk carriers και πλοίων γενικού φορτίου, συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση της νέας προσέγγισης ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις επιχειρησιακές πραγματικότητες, ενισχύοντας παράλληλα την κοινή δέσμευση του κλάδου για την ενίσχυση της ασφάλειας.
Σημειώνεται ότι η φάση 1 θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου 2025 (έναντι 31 Μαρτίου) με το ηλικιακό όριο να πέφτει από τα 14 στα 13 χρόνια. Η φάση 2 θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου 2026 και θα περιλαμβάνει την επιθεώρηση πλοίων ηλικίας 12 ετών, ενώ η φάση 3 θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2026 με το ηλικιακό όριο θα μειώνεται στα 11 έτη. Την 1η Ιανουαρίου 2027 θα τεθεί σε εφαρμογή η φάση 4 με πλοία ηλικίας 10 ετών.
Ο Steen Lund, Διευθύνων Σύμβουλος της RightShip, δήλωσε: «Οι stakeholders του κλάδου κατέληξαν μέσω αυτού του διαλόγου σε μια κοινή αντίληψη ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια. Ενώ η απόφαση να μειωθεί η ηλικία επιθεώρησης από τα 14 στα 10 έτη παραμένει αμετάβλητη, εξετάσαμε προσεκτικά τα σχόλια των ενδιαφερομένων και προσαρμόσαμε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Η αναθεωρημένη προσέγγιση έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή ισορροπία: να προωθήσει τον κλάδο προς ασφαλέστερες λειτουργίες, δίνοντας παράλληλα στους πλοιοκτήτες, στους διαχειριστές και στα πληρώματα τον απαραίτητο χρόνο για να προσαρμοστούν αποτελεσματικά».
Η INTERCARGO χαιρέτισε με ανακοίνωσή της την πρόσφατη απόφαση της RightShip. Ο εκλεγμένος πρόεδρος της INTERCARGO, Ιωάννης Ξυλάς, ανέφερε επίσης: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που έχουμε επίσης επισημοποιήσει μια συμφωνία με την RightShip για τακτικές δομημένες διαβουλεύσεις. Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει την ενεργό συμμετοχή μας και θα διασφαλίσει ότι τα μέλη της INTERCARGO, πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων ξηρού φορτίου, θα συνεχίσουν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη ρεαλιστικών πρωτοβουλιών του κλάδου που προωθούν πραγματικά την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα».
«Η ΕΕΕ εκτιμά θετικά το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ορίων ηλικίας επιθεωρήσεων των πλοίων από τη RightShip, έπειτα από τις διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετείχε μαζί με άλλους θεσμικούς φορείς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας», σημειώνει σε ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η χρονική μετάθεση της εφαρμογής των νέων ορίων ηλικίας θα δώσει τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα να προετοιμαστεί καλύτερα για τις αλλαγές. «Ευελπιστούμε, επίσης, ότι και η RightShip θα είναι σε καλύτερη θέση να ανταποκριθεί στον αυξημένο αριθμό επιθεωρήσεων με κατάλληλα εκπαιδευμένους επιθεωρητές».
Με την ευκαιρία αυτή, η ΕΕΕ δηλώνει την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας, όπως οι Νηογνώμονες, και των διεθνών νομοθετικών οργάνων, για την προώθηση των αρχών αυτών. Διαχρονικά προτεραιότητα της ελληνικής ναυτιλίας είναι η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων και η προστασία του περιβάλλοντος, καταλήγει η ανάρτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας, και όχι μόνο, έχει αναδείξει μια πλειάδα τεχνολογικών θεμάτων που σχετίζονται με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες σε όλο το εύρος…
Τη Δευτέρα 09 και την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024, ο Αρχηγός Ναυτικού της Γαλλίας Nαύαρχος Nicolas Vaujour πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, κατόπιν πρόσκλησης…
Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier)…
Οριακή ετήσια άνοδο σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο εφέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού…
Εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων τέσσερις εμβληματικές επενδύσεις προϋπολογισμού 253 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας που…
Την έναρξη λειτουργίας δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 32 MW στην Ιταλία ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη σηματοδοτεί την…
Τη δέσμευση ότι το υπουργείο Ανάπτυξης θα στηρίξει χρηματοδοτικά τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Ικανοτήτων για Ημιαγωγούς στην Ελλάδα (Hellenic Chips Competence Centre, HCCC)…
Στην επίτευξη μιας συμφωνίας-ορόσημο προχώρησε πρόσφατα ο Παναμάς, ανοίγοντας πλέον νέους ορίζοντες και προοπτικές ανάπτυξης, που θα αναδιαμορφώσουν το εμπορικό μέλλον της χώρας. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ