
Mετά τις ανησυχίες εκπροσώπων της αγοράς των bulk carriers, όπως εκφράστηκαν και επίσημα μέσω της INTERCARGO, η RightShip ανακοίνωσε ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του νέου ηλικιακού ορίου επιθεώρησης πλοίων, μειώνοντάς το από 14 σε 10 έτη μέσω μιας προσέγγισης τεσσάρων φάσεων.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η επικαιροποίηση αυτή αντικατοπτρίζει την εκτεταμένη δέσμευση του κλάδου και υπογραμμίζει τη δέσμευση της RightShip για μια συνεργατική προσέγγιση.
Η αρχική ανακοίνωση τον Οκτώβριο του 2024 συγκέντρωσε πολύτιμο feedback από όλους τους stakeholders του κλάδου. Ο εποικοδομητικός διάλογος της RightShip με την INTERCARGO, το ICS και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τα μέλη της οποίας αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου bulk carriers και πλοίων γενικού φορτίου, συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση της νέας προσέγγισης ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις επιχειρησιακές πραγματικότητες, ενισχύοντας παράλληλα την κοινή δέσμευση του κλάδου για την ενίσχυση της ασφάλειας.
Σημειώνεται ότι η φάση 1 θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου 2025 (έναντι 31 Μαρτίου) με το ηλικιακό όριο να πέφτει από τα 14 στα 13 χρόνια. Η φάση 2 θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου 2026 και θα περιλαμβάνει την επιθεώρηση πλοίων ηλικίας 12 ετών, ενώ η φάση 3 θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2026 με το ηλικιακό όριο θα μειώνεται στα 11 έτη. Την 1η Ιανουαρίου 2027 θα τεθεί σε εφαρμογή η φάση 4 με πλοία ηλικίας 10 ετών.
Ο Steen Lund, Διευθύνων Σύμβουλος της RightShip, δήλωσε: «Οι stakeholders του κλάδου κατέληξαν μέσω αυτού του διαλόγου σε μια κοινή αντίληψη ότι η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια. Ενώ η απόφαση να μειωθεί η ηλικία επιθεώρησης από τα 14 στα 10 έτη παραμένει αμετάβλητη, εξετάσαμε προσεκτικά τα σχόλια των ενδιαφερομένων και προσαρμόσαμε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Η αναθεωρημένη προσέγγιση έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή ισορροπία: να προωθήσει τον κλάδο προς ασφαλέστερες λειτουργίες, δίνοντας παράλληλα στους πλοιοκτήτες, στους διαχειριστές και στα πληρώματα τον απαραίτητο χρόνο για να προσαρμοστούν αποτελεσματικά».
Η INTERCARGO χαιρέτισε με ανακοίνωσή της την πρόσφατη απόφαση της RightShip. Ο εκλεγμένος πρόεδρος της INTERCARGO, Ιωάννης Ξυλάς, ανέφερε επίσης: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που έχουμε επίσης επισημοποιήσει μια συμφωνία με την RightShip για τακτικές δομημένες διαβουλεύσεις. Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει την ενεργό συμμετοχή μας και θα διασφαλίσει ότι τα μέλη της INTERCARGO, πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων ξηρού φορτίου, θα συνεχίσουν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη ρεαλιστικών πρωτοβουλιών του κλάδου που προωθούν πραγματικά την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα».
«Η ΕΕΕ εκτιμά θετικά το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ορίων ηλικίας επιθεωρήσεων των πλοίων από τη RightShip, έπειτα από τις διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετείχε μαζί με άλλους θεσμικούς φορείς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας», σημειώνει σε ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η χρονική μετάθεση της εφαρμογής των νέων ορίων ηλικίας θα δώσει τη δυνατότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα να προετοιμαστεί καλύτερα για τις αλλαγές. «Ευελπιστούμε, επίσης, ότι και η RightShip θα είναι σε καλύτερη θέση να ανταποκριθεί στον αυξημένο αριθμό επιθεωρήσεων με κατάλληλα εκπαιδευμένους επιθεωρητές».
Με την ευκαιρία αυτή, η ΕΕΕ δηλώνει την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας, όπως οι Νηογνώμονες, και των διεθνών νομοθετικών οργάνων, για την προώθηση των αρχών αυτών. Διαχρονικά προτεραιότητα της ελληνικής ναυτιλίας είναι η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων και η προστασία του περιβάλλοντος, καταλήγει η ανάρτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ