
Τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως eFuels, παράγονται μέσω μιας καινοτόμου διαδικασίας που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO₂). Καθώς η ζήτηση για καύσιμα χαμηλού άνθρακα αυξάνεται ραγδαία, η ανάπτυξη υποδομών παραγωγής eFuel καθίσταται πιο αναγκαία από ποτέ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Liquid Wind προχώρησε σε συνεργασία με τη SAMSUNG Engineering & Architecture (E&A), με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης και της κατασκευής εγκαταστάσεων παραγωγής eFuel σε περιοχές εκτός Ευρώπης, όπως η Ασία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή.
Η συνεργασία συνδυάζει την εξειδίκευση της Liquid Wind στις τεχνολογίες παραγωγής eFuel με την εμπειρία της SAMSUNG E&A στη μηχανική (EPC), στις βιομηχανικές κατασκευές και στις συναρμολογούμενες (modular) εγκαταστάσεις. Αυτή η στρατηγική συμμαχία επικεντρώνεται στη δημιουργία τεχνολογικά προηγμένων εγκαταστάσεων, οι οποίες θα μειώνουν το κόστος παραγωγής, θα επιταχύνουν την υλοποίηση των έργων και θα προάγουν τη βιωσιμότητα.
Η διαδικασία παραγωγής των eFuels ξεκινά με τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την ηλεκτρόλυση του νερού, κατά την οποία παράγεται υδρογόνο. Το υδρογόνο στη συνέχεια συνδυάζεται με CO₂, που μπορεί να συλλεχθεί είτε από τη βιομηχανική δραστηριότητα είτε από την ατμόσφαιρα, για τη σύνθεση μεθανόλης (eMethanol). Η μέθοδος αυτή προσφέρει μια καθαρή, βιώσιμη εναλλακτική στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, ενώ παράλληλα αξιοποιεί το CO₂, υποστηρίζοντας τη λογική της κυκλικής οικονομίας.
Η υιοθέτηση συναρμολογούμενων κατασκευών από τη SAMSUNG E&A επιτρέπει την ταχύτερη υλοποίηση των έργων, μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κατασκευής και το συνολικό κόστος. Αυτή η τεχνολογική προσέγγιση διευκολύνει την παγκόσμια εξάπλωση των εγκαταστάσεων παραγωγής eFuels, φέρνοντας τη βιώσιμη ενέργεια πιο κοντά στην πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ