
Οι παγκόσμιες τιμές των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πτώσης των τιμών των πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, ανακοίνωσε η συμβουλευτική εταιρεία Benchmark Mineral Intelligence.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μεγάλη μείωση των τιμών των μπαταριών. Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ. Μάλιστα οι μπαταρίες LFP έχουν χάσει περίπου 20% της αξίας τους μόνο σε έναν χρόνο.
Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει να μειώσουν την τιμή σε πολλά ηλεκτρικά τους μοντέλα, ώστε να γίνουν πιο προσιτά, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους.
Από την άλλη πλευρά, κάποιες εταιρείες θέλοντας να μειώσουν το κόστος της παραγωγής εισχώρησαν σε εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή έχουν στραφεί οι ίδιες στην κατασκευή μπαταριών. Επίσης, πολλές εταιρείες έχουν στραφεί και στην ανακύκλωση μπαταριών EV, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, εξοικονομώντας τόσο τα διαθέσιμα ορυκτά όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης των πρώτων υλών.
Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι θέλουν συνεχίσουν να πουλούν ακριβά για να κάνουν γρηγορότερα την απόσβεση των επενδύσεών τους. Επιπλέον, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση έπειτα από τους υψηλούς δασμούς που μπήκαν στα εισαγόμενα EV από την Κίνα. Η αύξηση της τιμής τα έκανε λιγότερο προσιτά.
Σήμερα η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Εταιρείες όπως η CATL και η BYD κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς τους κατασκευαστές. Η πτώση του κόστους παραγωγής των μπαταριών σίγουρα δημιουργεί ελπίδες για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βρει τα πατήματά της, αφού κάθε αλλαγή που σημειώνεται έχει σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ