Οι παγκόσμιες τιμές των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πτώσης των τιμών των πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, ανακοίνωσε η συμβουλευτική εταιρεία Benchmark Mineral Intelligence.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μεγάλη μείωση των τιμών των μπαταριών. Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ. Μάλιστα οι μπαταρίες LFP έχουν χάσει περίπου 20% της αξίας τους μόνο σε έναν χρόνο.
Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει να μειώσουν την τιμή σε πολλά ηλεκτρικά τους μοντέλα, ώστε να γίνουν πιο προσιτά, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους.
Από την άλλη πλευρά, κάποιες εταιρείες θέλοντας να μειώσουν το κόστος της παραγωγής εισχώρησαν σε εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή έχουν στραφεί οι ίδιες στην κατασκευή μπαταριών. Επίσης, πολλές εταιρείες έχουν στραφεί και στην ανακύκλωση μπαταριών EV, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, εξοικονομώντας τόσο τα διαθέσιμα ορυκτά όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης των πρώτων υλών.
Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι θέλουν συνεχίσουν να πουλούν ακριβά για να κάνουν γρηγορότερα την απόσβεση των επενδύσεών τους. Επιπλέον, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση έπειτα από τους υψηλούς δασμούς που μπήκαν στα εισαγόμενα EV από την Κίνα. Η αύξηση της τιμής τα έκανε λιγότερο προσιτά.
Σήμερα η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Εταιρείες όπως η CATL και η BYD κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς τους κατασκευαστές. Η πτώση του κόστους παραγωγής των μπαταριών σίγουρα δημιουργεί ελπίδες για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βρει τα πατήματά της, αφού κάθε αλλαγή που σημειώνεται έχει σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ