
Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο φέτος, καθώς ο ρυθμός του ανήλθε στο 2,4%, όσο ήταν και τον Οκτώβριο, και έναντι αύξησης 3% τον Νοέμβριο 2023. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλες ανατιμήσεις, παρότι συνεχίζονται με χαμηλότερους ρυθμούς στα είδη διατροφής, «αγκαλιάζουν» πλέον, μεταξύ άλλων, την ένδυση-υπόδηση, την υγεία και τα ασφάλιστρα υγείας, τα ενοίκια κατοικιών, την ηλεκτρική ενέργεια, το πακέτο διακοπών, τη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο, τα ξενοδοχεία και τα ασφάλιστρα οχημάτων.
Ειδικότερα, σε ένα έτος καταγράφηκαν οι εξής ανατιμήσεις: Ψωμί (0,8%), Δημητριακά για πρωινό (5,6%), Μοσχάρι (4,1%), Ψάρια νωπά (3,1%), Ελαιόλαδο (6,4%), Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί (6,2%), Λαχανικά-γενικά (4,3%), Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά- παγωτά (2,8%), Μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων (4,5%) και Αλκοολούχα ποτά-μη σερβιριζόμενα (1,7%).
Επίσης, σε: Ένδυση και υπόδηση (7,2%), Ενοίκια κατοικιών (7,5%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (3,6%), Ηλεκτρισμό (7%), Ένδυση και υπόδηση (7,2%), Ενοίκια κατοικιών (7,5%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (3,6%), Αυτοκίνητα καινούργια (2,9%), Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (3,2%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (34,9%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (1,8%), Ασφάλιστρα υγείας (14%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (5,6%).
Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Πετρέλαιο θέρμανσης (13,4%), Στερεά καύσιμα (4%), Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (3,4%), Καύσιμα και λιπαντικά (5,3%)
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Νοέμβριο 2024 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2024, έναντι μείωσης επίσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός παρουσίασε αύξηση 3% τον Νοέμβριο εφέτος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2023, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2023 με το 2022. Μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ