
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ ενάντια στο Ιράν αναμένεται να ενταθούν υπό την προεδρία Ντόναλντ Τραμπ, περιπλέκοντας περαιτέρω το τοπίο της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Πάντως, το γεγονός αυτό δεν συνεπάγεται ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν είναι «συγκρατημένη» όσον αφορά κυρώσεις ενάντια στο κράτος της Μέσης Ανατολής.
Όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε επιπλέον 21 δεξαμενόπλοια την περασμένη εβδομάδα – τα οποία θεωρούνται ότι λαμβάνουν μέρος στη μεταφορά φορτίων ιρανικού πετρελαίου. Πλέον, 80 VLCCs ή το 9% του παγκόσμιου στόλου VLCCs έχει υποστεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ.
Το γεγονός αυτό έχει δύο σημαντικά απότοκα, βάσει της Braemar. Αφενός, η όρεξη για ιρανικό αργό μειώνεται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία του Ιράν αλλά και για τα τονομίλια των δεξαμενόπλοιων. Αφετέρου, ορισμένα πλοία, τα οποία δραστηριοποιούνταν σε τέτοια routes μετά το πέρας της αναμενόμενης οικονομικής ζωής τους, πλέον οδεύουν προς τα διαλυτήρια. Πράγματι, δύο VLCCs ενδέχεται να διαλυθούν, κάτι που, αν πραγματοποιηθεί, θα σηματοδοτήσει τις πρώτες διαλύσεις VLCCs από το 2022.
Η Braemar σημειώνει ότι, εφόσον η Κίνα σταματήσει τις εισαγωγές ιρανικού αργού, τα VLCCs ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών μάλλον θα πωληθούν προς διάλυση. Από τα VLCCs του παγκόσμιου στόλου, 116 είναι άνω των 20 ετών, ενώ το orderbook των VLCCs αριθμεί 94 πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ