Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, καθώς στον αντίκτυπο των συγκρούσεων κυρίως σε Ανατολική Ευρώπη αλλά και Μέση Ανατολή προστίθεται η πτώση των θαλάσσιων εξαγωγών της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, οι διά θαλάσσης ρωσικές εξαγωγές χύδην ξηρών φορτίων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε η πτώση των εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες το ίδιο διάστημα εμφανίζονται μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, παρά τη σημαντική πτώση των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών άνθρακα, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των bulk carriers δεν είναι εξίσου έντονος. Τα ρωσικά φορτία αντικαταστάθηκαν από «ανταγωνιστικότερα» φορτία, όπως εκείνα της Μογγολίας, της Ινδονησίας και της Αυστραλίας.
Ο πραγματικός «πονοκέφαλος» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να είναι η επιβολή δασμών στις εξαγωγές σιταριού της Ρωσίας. Η Ρωσία αντιμετωπίζει σημαντικό πληθωρισμό, με τις τιμές βασικών προϊόντων, όπως το ψωμί, να έχουν αυξηθεί κατά 13%. Στο πλαίσιο αυτό, η Μόσχα αναμένεται να χαράξει στρατηγική περιορισμού των πληθωριστικών πιέσεων και ενίσχυσης της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών της.
Πέραν των δασμών, η Ρωσία θα προβεί σε μείωση των ποσοστώσεων εξαγωγών σιταριού για την περίοδο 15 Φεβρουαρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2025.
Εν κατακλείδι, η BIMCO θεωρεί πιθανό τα φορτία με αναχώρηση τη Ρωσία να συνεχίσουν να μειώνονται το 2025, λόγω της πτώσης της ανταγωνιστικότητας του ρωσικού άνθρακα σε επίπεδο κόστους αλλά και της στρατηγικής που χαράσσει η Μόσχα αναφορικά με τις εξαγωγές σιταριού.
Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εξαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως, επικρατεί προβληματισμός αναφορικά με τη διατροφική επάρκεια χωρών που βασίζονται στα φορτία της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας, και όχι μόνο, έχει αναδείξει μια πλειάδα τεχνολογικών θεμάτων που σχετίζονται με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες σε όλο το εύρος…
Τη Δευτέρα 09 και την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024, ο Αρχηγός Ναυτικού της Γαλλίας Nαύαρχος Nicolas Vaujour πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, κατόπιν πρόσκλησης…
Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier)…
Οριακή ετήσια άνοδο σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο εφέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού…
Εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων τέσσερις εμβληματικές επενδύσεις προϋπολογισμού 253 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας που…
Την έναρξη λειτουργίας δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 32 MW στην Ιταλία ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη σηματοδοτεί την…
Τη δέσμευση ότι το υπουργείο Ανάπτυξης θα στηρίξει χρηματοδοτικά τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Ικανοτήτων για Ημιαγωγούς στην Ελλάδα (Hellenic Chips Competence Centre, HCCC)…
Στην επίτευξη μιας συμφωνίας-ορόσημο προχώρησε πρόσφατα ο Παναμάς, ανοίγοντας πλέον νέους ορίζοντες και προοπτικές ανάπτυξης, που θα αναδιαμορφώσουν το εμπορικό μέλλον της χώρας. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ