
Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, καθώς στον αντίκτυπο των συγκρούσεων κυρίως σε Ανατολική Ευρώπη αλλά και Μέση Ανατολή προστίθεται η πτώση των θαλάσσιων εξαγωγών της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, οι διά θαλάσσης ρωσικές εξαγωγές χύδην ξηρών φορτίων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε η πτώση των εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες το ίδιο διάστημα εμφανίζονται μειωμένες κατά 10% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, παρά τη σημαντική πτώση των ρωσικών διά θαλάσσης εξαγωγών άνθρακα, ο αντίκτυπος στα τονομίλια των bulk carriers δεν είναι εξίσου έντονος. Τα ρωσικά φορτία αντικαταστάθηκαν από «ανταγωνιστικότερα» φορτία, όπως εκείνα της Μογγολίας, της Ινδονησίας και της Αυστραλίας.
Ο πραγματικός «πονοκέφαλος» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου αναμένεται να είναι η επιβολή δασμών στις εξαγωγές σιταριού της Ρωσίας. Η Ρωσία αντιμετωπίζει σημαντικό πληθωρισμό, με τις τιμές βασικών προϊόντων, όπως το ψωμί, να έχουν αυξηθεί κατά 13%. Στο πλαίσιο αυτό, η Μόσχα αναμένεται να χαράξει στρατηγική περιορισμού των πληθωριστικών πιέσεων και ενίσχυσης της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών της.
Πέραν των δασμών, η Ρωσία θα προβεί σε μείωση των ποσοστώσεων εξαγωγών σιταριού για την περίοδο 15 Φεβρουαρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2025.
Εν κατακλείδι, η BIMCO θεωρεί πιθανό τα φορτία με αναχώρηση τη Ρωσία να συνεχίσουν να μειώνονται το 2025, λόγω της πτώσης της ανταγωνιστικότητας του ρωσικού άνθρακα σε επίπεδο κόστους αλλά και της στρατηγικής που χαράσσει η Μόσχα αναφορικά με τις εξαγωγές σιταριού.
Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εξαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως, επικρατεί προβληματισμός αναφορικά με τη διατροφική επάρκεια χωρών που βασίζονται στα φορτία της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ