
Η Ιαπωνία κάνει αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός καινοτόμου υποθαλάσσιου δικτύου μεταφοράς συνεχούς ρεύματος (DC), ενισχύοντας την ενεργειακή της υποδομή για τη μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η NYK, σε συνεργασία με κορυφαίους τεχνολογικούς εταίρους, παρουσιάζει πρωτοποριακές λύσεις στον τομέα της πόντισης καλωδίων, που θα υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς ενέργειας υψηλής απόδοσης.
Το κλειδί για τη νέα αυτή υποδομή είναι ο σχεδιασμός εξειδικευμένων πλοίων πόντισης καλωδίων. Η NYK, σε συνεργασία με τη Sumitomo Electric και τη Furukawa Electric, έχει αναπτύξει την απαραίτητη τεχνολογία για τη δημιουργία πλοίων που θα μπορούν να ποντίζουν υποθαλάσσια καλώδια μεγάλων αποστάσεων με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ήδη λάβει Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle ‒ AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK, επιβεβαιώνοντας την τεχνολογική του καταλληλότητα.
Τα δίκτυα μεταφοράς συνεχούς ρεύματος θεωρούνται ιδανικά για την αποτελεσματική μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν η παραγωγή ενέργειας, όπως από αιολικά πάρκα στη Χοκάιντο, βρίσκεται μακριά από τα κέντρα κατανάλωσης. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη διασύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με το εθνικό δίκτυο.
Η NYK αποτελεί μέρος μιας τετραμερούς κοινοπραξίας με τη συμμετοχή των Sumitomo Electric Industries, Furukawa Electric και Mitsui O.S.K. Lines. Η κοινοπραξία αυτή εργάζεται υπό την αιγίδα του προγράμματος «RIGHT Project», που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Ιαπωνίας (NEDO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ