
Η Ιαπωνία κάνει αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός καινοτόμου υποθαλάσσιου δικτύου μεταφοράς συνεχούς ρεύματος (DC), ενισχύοντας την ενεργειακή της υποδομή για τη μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η NYK, σε συνεργασία με κορυφαίους τεχνολογικούς εταίρους, παρουσιάζει πρωτοποριακές λύσεις στον τομέα της πόντισης καλωδίων, που θα υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς ενέργειας υψηλής απόδοσης.
Το κλειδί για τη νέα αυτή υποδομή είναι ο σχεδιασμός εξειδικευμένων πλοίων πόντισης καλωδίων. Η NYK, σε συνεργασία με τη Sumitomo Electric και τη Furukawa Electric, έχει αναπτύξει την απαραίτητη τεχνολογία για τη δημιουργία πλοίων που θα μπορούν να ποντίζουν υποθαλάσσια καλώδια μεγάλων αποστάσεων με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ήδη λάβει Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle ‒ AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK, επιβεβαιώνοντας την τεχνολογική του καταλληλότητα.
Τα δίκτυα μεταφοράς συνεχούς ρεύματος θεωρούνται ιδανικά για την αποτελεσματική μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν η παραγωγή ενέργειας, όπως από αιολικά πάρκα στη Χοκάιντο, βρίσκεται μακριά από τα κέντρα κατανάλωσης. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη διασύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με το εθνικό δίκτυο.
Η NYK αποτελεί μέρος μιας τετραμερούς κοινοπραξίας με τη συμμετοχή των Sumitomo Electric Industries, Furukawa Electric και Mitsui O.S.K. Lines. Η κοινοπραξία αυτή εργάζεται υπό την αιγίδα του προγράμματος «RIGHT Project», που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Ιαπωνίας (NEDO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ