
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA). Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και τη Γαλλία με 5,8%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και η Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1%, αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και στη Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για νέους αγοραστές βαν από την ΕΕ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις φορτηγών με ηλεκτρική φόρτιση μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σύγκριση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα μοντέλα σε όλες τις χώρες ήταν μικτά: ενώ οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) αυξήθηκαν, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στη Γαλλία (-58,4%) και στην Ολλανδία (-52,7%).
Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αναπτύχθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία αυξήθηκε κατά 72,9%, καθιστώντας την την τρίτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο ισχύος. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά υποχώρησε κατά 10,8% με 514 τεμάχια εγγεγραμμένα. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2% και πλέον αποτελούν μερίδιο 9,5%. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, φτάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ