
Οι παραγγελίες πλοίων έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία έτη, με το orderbook να αυξάνεται κατά 41% από το 2021 στο 2024, από τα 3.591 πλοία στα 5.049. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης έχει μεταφραστεί σε άνοδο του orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, τα οποία προχώρησαν σε ταχεία ενίσχυση των ναυπηγικών υποδομών τους αλλά και στην επανέναρξη λειτουργίας ναυπηγείων που είχαν παύσει τη δραστηριότητά τους.
Η πορεία των κινεζικών ναυπηγείων στην κορυφή ήταν σταδιακή, όμως συνάμα μη περιορίσιμη. Από ένα ποσοστό μικρότερο του 10% το 2000, σήμερα τα κινεζικά ναυπηγεία αντιστοιχούν στο 65% του orderbook. Την ίδια ώρα, το αθροιστικό ποσοστό των νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών ναυπηγείων μειώθηκε από 78% σε 31% την ίδια περίοδο.
Από τις παραγγελίες το 2024, βάσει της Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει το 89% των containerships, το 81% των bulk carriers και το 74% των δεξαμενόπλοιων. Η τάση αυτή δεν αναμένεται να μεταβληθεί τα επόμενα έτη, με την Κίνα να παραμένει ηγέτιδα στις ναυπηγήσεις πλοίων.
Άλλωστε, αναφέρει η Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία απολαμβάνουν σημαντική κρατική στήριξη, χαμηλότερο εργατικό κόστος έναντι των νοτιοκορεατικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων, αλλά και ένα πλήθος εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των ναυπηγήσεων, γεγονός που ενισχύει τις συνέργειες με εγχώριες εταιρείες και την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού ναυτιλιακού εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ