
Ένα φιλόδοξο έργο, με στόχο τη μεταφορά του υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), βρίσκεται σε εξέλιξη, με την τριμερή συνεργασία των Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Οι τρεις εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., στο οποίο το υγροποιημένο CO₂ θα είναι αποθηκευμένο στην καινοτόμο τεχνολογία των δεξαμενών υψηλής πίεσης LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP).
Η τεχνολογία LCO₂-EP, που έχει αναπτύξει η KNCC, προσφέρει ασφαλή και αποδοτική μεταφορά υγροποιημένου CO₂ μεταξύ τερματικών σταθμών. Οι συνθήκες υψηλής πίεσης στο εσωτερικό των δεξαμενών μειώνουν την ανάγκη για περαιτέρω ψύξη, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται άριστα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Η NYK διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο έργο, καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της γενικής πολιτικής και την αξιολόγηση της ναυπήγησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα καθορίσει τις στρατηγικές κατευθύνσεις του έργου και θα εξασφαλίσει την επιτυχή υλοποίησή του. Από την άλλη πλευρά, η KNCC προσφέρει την τεχνική και κανονιστική τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη του πλοίου, ενώ εστιάζει στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η NSY, ως κοινοπραξία ναυπηγείων που περιλαμβάνει την Imabari Shipbuilding και την Japan Marine United Corporation, αναλαμβάνει τη μελέτη της κατασκευής του πλοίου, με στόχο την εξασφάλιση της οικονομικής και πρακτικής βιωσιμότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ