Ένα φιλόδοξο έργο, με στόχο τη μεταφορά του υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), βρίσκεται σε εξέλιξη, με την τριμερή συνεργασία των Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Knutsen NYK Carbon Carriers AS (KNCC) και Nihon Shipyard Co. Ltd. (NSY). Οι τρεις εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., στο οποίο το υγροποιημένο CO₂ θα είναι αποθηκευμένο στην καινοτόμο τεχνολογία των δεξαμενών υψηλής πίεσης LCO₂-Elevated Pressure (LCO₂-EP).
Η τεχνολογία LCO₂-EP, που έχει αναπτύξει η KNCC, προσφέρει ασφαλή και αποδοτική μεταφορά υγροποιημένου CO₂ μεταξύ τερματικών σταθμών. Οι συνθήκες υψηλής πίεσης στο εσωτερικό των δεξαμενών μειώνουν την ανάγκη για περαιτέρω ψύξη, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται άριστα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Η NYK διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο έργο, καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της γενικής πολιτικής και την αξιολόγηση της ναυπήγησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα καθορίσει τις στρατηγικές κατευθύνσεις του έργου και θα εξασφαλίσει την επιτυχή υλοποίησή του. Από την άλλη πλευρά, η KNCC προσφέρει την τεχνική και κανονιστική τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη του πλοίου, ενώ εστιάζει στη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η NSY, ως κοινοπραξία ναυπηγείων που περιλαμβάνει την Imabari Shipbuilding και την Japan Marine United Corporation, αναλαμβάνει τη μελέτη της κατασκευής του πλοίου, με στόχο την εξασφάλιση της οικονομικής και πρακτικής βιωσιμότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ