
Η αμμωνία, ένα εναλλακτικό καύσιμο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο της ναυτιλίας, χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia). Η τεχνολογία αυτή στοχεύει στη χρήση της αμμωνίας ως αποδοτικού και ασφαλούς καυσίμου για ναυτιλιακούς κινητήρες. Σημαντικό ορόσημο σε αυτή την πορεία αποτελεί η έναρξη δοκιμών ενός δίχρονου κινητήρα πλήρους κλίμακας, ο οποίος λειτουργεί αποκλειστικά με αμμωνία.
Η δοκιμή πραγματοποιείται στο Ερευνητικό Κέντρο Κοπεγχάγης (RCC), σηματοδοτώντας ένα αποφασιστικό βήμα για τη δημιουργία ενός νέου κεφαλαίου στη ναυτιλιακή τεχνολογία. Η ανάπτυξη αυτή φέρει την υπογραφή της MAN Energy Solutions.
Η τεχνολογία ME-LGIA ενσωματώνει ένα σύστημα έγχυσης καυσίμου που διαχειρίζεται την αμμωνία με ακρίβεια, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει τη μέγιστη ασφάλεια κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Οι τρέχουσες δοκιμές στοχεύουν στη βελτίωση κρίσιμων παραμέτρων, όπως η καύση, οι εκπομπές και η απόδοση. Ειδική έμφαση δίνεται επίσης στην προσαρμογή του κινητήρα ώστε να ανταποκρίνεται στις αυστηρές απαιτήσεις ασφαλείας.
Η φάση αυτή θα συνεχιστεί μέχρι το 2025, με στόχο να συλλεχθούν δεδομένα που θα οδηγήσουν στη βελτιστοποίηση της τεχνολογίας και στην εμπορική εφαρμογή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ