
Μία προηγμένη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, η οποία φαίνεται να ανατρέπει τα έως τώρα δεδομένα στη διενέργεια μετεωρολογικών προγνώσεων, αναπτύχθηκε πρόσφατα από τη Google.
Πρόκειται για το μοντέλο «GenCast» που επινοήθηκε από το DeepMind, το εργαστήριο έρευνας της Google για την τεχνητή νοημοσύνη με έδρα το Λονδίνο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Google, το εν λόγω μοντέλο επέδειξε καλύτερες ικανότητες πρόγνωσης από το σημερινό μοντέλο αναφοράς με ασύγκριτη ακρίβεια, που συμβάλλει στην προστασία της ανθρωπότητας από τις ολοένα πιο συχνές και σφοδρές κλιματικές καταστροφές.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων πραγματοποιεί αυτή τη στιγμή προγνώσεις για 35 χώρες και θεωρείται παγκόσμια αναφορά όσον αφορά τη μετεωρολογική ακρίβεια. Το «GenCast», όπως επισημαίνει η Google, ξεπερνάει την ακρίβεια των προγνώσεων του Κέντρου σε περισσότερο από το 97% των 1.320 κλιματικών καταστροφών που καταγράφηκαν το 2019, πάνω στις οποίες δοκιμάστηκαν τα δύο μοντέλα.
Το μοντέλο της Google, που αναπτύχθηκε σε διάστημα τεσσάρων δεκαετιών από το 1979 ως το 2018 με βάση ορισμένα δεδομένα -τη θερμοκρασία, την ταχύτητα του ανέμου και την ατομοσφαιρική πίεση- μπορεί να παράγει πρόγνωση για 15 ημέρες μέσα σε μόλις οκτώ λεπτά, έναντι ενός χρονικού διαστήματος ωρών, που ισχύει επί του παρόντος.
Η καινοτόμα εφαρμογή της Google αναμένεται να επιφέρει σημαντική πρόοδο και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας, της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών. Με την ικανότητά της να παρέχει εξαιρετικά ακριβείς μετεωρολογικές προγνώσεις, η εφαρμογή μπορεί να βοηθήσει τα πλοία να σχεδιάσουν ασφαλέστερα δρομολόγια, αποφεύγοντας επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, που αποτελούν συχνή αιτία ατυχημάτων. Τέλος, το μοντέλο «GenCast» θα επιτρέψει στα πλοία να βελτιστοποιήσουν τα δρομολόγιά τους, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στο περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και συνεπώς στη μείωση των εκπομπών των πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ