Mετά τις εκκλήσεις των BIMCO, ICS, Ινδίας, Μπανγκλαντές, Νορβηγίας και Πακιστάν, ο ΙΜΟ εξέδωσε έναν νέο οδηγό για την εφαρμογή των συμβάσεων Χονγκ Κονγκ και Βασιλείας αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
H ΒΙΜCO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει το ομιχλώδες τοπίο γύρω από τις δύο συμβάσεις, τονίζοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες και τα μέρη που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν θα υποστούν κυρώσεις ως παραβίαση της Σύμβασης της Βασιλείας για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων και της διάθεσής τους.
Η δημοσίευση του προσωρινού αυτού οδηγού σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων του Χονγκ Κονγκ και της Βασιλείας όσον αφορά τη διασυνοριακή διακίνηση πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση παρέχει ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές προς τα κράτη-μέλη σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων ως εξής:
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βασιλείας θα πρέπει να εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης της Βασιλείας αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να εφαρµόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένου του Ban Amendment, εφόσον έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από αυτήν.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη τόσο της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ όσο και της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένων των συµβαλλόµενων µερών που έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από το Ban Amendment, δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις διασυνοριακές µετακινήσεις που πραγµατοποιούνται σύµφωνα µε τη Σύµβαση του Χονγκ Κονγκ.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό και θετικό βήμα, αλλά ο προσωρινός οδηγός του ΙΜΟ δεν θα επιλύσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα συνονθύλευμα διαφορετικών κανονισμών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την επιβολή αντιφατικών απαιτήσεων στο ίδιο πλοίο», καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ