
Mετά τις εκκλήσεις των BIMCO, ICS, Ινδίας, Μπανγκλαντές, Νορβηγίας και Πακιστάν, ο ΙΜΟ εξέδωσε έναν νέο οδηγό για την εφαρμογή των συμβάσεων Χονγκ Κονγκ και Βασιλείας αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
H ΒΙΜCO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει το ομιχλώδες τοπίο γύρω από τις δύο συμβάσεις, τονίζοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες και τα μέρη που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν θα υποστούν κυρώσεις ως παραβίαση της Σύμβασης της Βασιλείας για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων και της διάθεσής τους.
Η δημοσίευση του προσωρινού αυτού οδηγού σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων του Χονγκ Κονγκ και της Βασιλείας όσον αφορά τη διασυνοριακή διακίνηση πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση παρέχει ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές προς τα κράτη-μέλη σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων ως εξής:
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βασιλείας θα πρέπει να εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης της Βασιλείας αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να εφαρµόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένου του Ban Amendment, εφόσον έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από αυτήν.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη τόσο της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ όσο και της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένων των συµβαλλόµενων µερών που έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από το Ban Amendment, δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις διασυνοριακές µετακινήσεις που πραγµατοποιούνται σύµφωνα µε τη Σύµβαση του Χονγκ Κονγκ.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό και θετικό βήμα, αλλά ο προσωρινός οδηγός του ΙΜΟ δεν θα επιλύσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα συνονθύλευμα διαφορετικών κανονισμών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την επιβολή αντιφατικών απαιτήσεων στο ίδιο πλοίο», καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ