
Mετά τις εκκλήσεις των BIMCO, ICS, Ινδίας, Μπανγκλαντές, Νορβηγίας και Πακιστάν, ο ΙΜΟ εξέδωσε έναν νέο οδηγό για την εφαρμογή των συμβάσεων Χονγκ Κονγκ και Βασιλείας αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
H ΒΙΜCO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει το ομιχλώδες τοπίο γύρω από τις δύο συμβάσεις, τονίζοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες και τα μέρη που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν θα υποστούν κυρώσεις ως παραβίαση της Σύμβασης της Βασιλείας για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων και της διάθεσής τους.
Η δημοσίευση του προσωρινού αυτού οδηγού σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων του Χονγκ Κονγκ και της Βασιλείας όσον αφορά τη διασυνοριακή διακίνηση πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση παρέχει ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές προς τα κράτη-μέλη σχετικά με την εφαρμογή των συμβάσεων ως εξής:
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βασιλείας θα πρέπει να εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης της Βασιλείας αλλά δεν είναι συμβαλλόμενα µέρη της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να εφαρµόζουν τις απαιτήσεις της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένου του Ban Amendment, εφόσον έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από αυτήν.
– Τα κράτη που είναι συμβαλλόμενα µέρη τόσο της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ όσο και της Σύμβασης της Βασιλείας, συµπεριλαµβανοµένων των συµβαλλόµενων µερών που έχουν εκφράσει τη συγκατάθεσή τους να δεσμεύονται από το Ban Amendment, δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις διασυνοριακές µετακινήσεις που πραγµατοποιούνται σύµφωνα µε τη Σύµβαση του Χονγκ Κονγκ.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό και θετικό βήμα, αλλά ο προσωρινός οδηγός του ΙΜΟ δεν θα επιλύσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα συνονθύλευμα διαφορετικών κανονισμών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την επιβολή αντιφατικών απαιτήσεων στο ίδιο πλοίο», καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ