Στην αναθεώρηση των πρότερων προβλέψεων σχετικά με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και την παραγωγή χαλκού του επόμενου έτους προέβη η εταιρεία εξόρυξης μετάλλων Rio Tinto.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η βρετανοαυστραλιανή εταιρεία αναμένει ότι οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες θα αγγίξουν τα $11 δισ. το οικονομικό έτος 2025, μετά τα $9,5 δισ. του 2024. Μάλιστα η νέα πρόβλεψη για το 2025 έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από $1 δισ.
Αντίθετα, οι προβλεπόμενες κεφαλαιουχικές δαπάνες αποανθρακοποίησης της Rio Tinto έως το 2030 διατηρήθηκαν στα $5 δισ., μετά την περσινή μείωση από τα $7,5 δισ.
Στο μέτωπο της παραγωγής, η Rio Tinto προβλέπει συνολική ανάπτυξη κατά 3% ετησίως από το 2024 και εξής. Επιπλέον, η εταιρεία αναμένεται να εντείνει την εστίασή της στον χαλκό, η ζήτηση του οποίου εκτιμάται ότι θα επωφεληθεί από την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας.
Ειδικότερα, ο κολοσσός εξορύξεων προβλέπει αύξηση της παραγωγής χαλκού, που θα ανέλθει το 2025 στους 780.000-850.000 τόνους, κυρίως λόγω της αύξησης της παραγωγής κατά 50% των ορυχείων της Μογγολίας. Παράλληλα, στοχεύει σε ετήσια παραγωγή 1 εκατ. τόνων χαλκού έως το 2030, προκειμένου να εδραιώσει τη θέση του στην εφοδιαστική αλυσίδα καθαρής ενέργειας.
Τέλος, όσον αφορά το σιδηρομετάλλευμα, στην παραγωγή του οποίου η Rio Tinto κατέχει τα ηνία της αγοράς, το μεγαλεπήβολο project «Simandou» στη Γουινέα αναμένεται να εκκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2025. Όντας το μεγαλύτερο ορυχείο σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, εκτιμάται ότι θα προσθέσει περίπου 5% στην παγκόσμια θαλάσσια προσφορά σιδηρομεταλλεύματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο κάτω μέρος της πλώρης ενός κρουαζιερόπλοιου, η Γαλλίδα χορεύτρια Victoria Dauberville κινείται με χάρη και ομορφιά με φόντο τους πάγους της Ανταρκτικής. …
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε συμφωνίες για την αγορά δύο ακόμα ιαπωνικών πλοίων τύπου Newcastlemax και Capesize με συνολικό κόστος…
Μεγάλη πυρκαγιά εκτυλίσσεται σε containership, το οποίο φέρεται να δέχθηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το εγκαταλείψει. Το πλοίο πλέει περίπου…
Ένας νέος κύκλος αναταράξεων και αβεβαιότητας διαφαίνεται στον ορίζοντα για τον πετρελαϊκό κλάδο της Λιβύης, καθώς πραγματοποιήθηκαν νέες κινητοποιήσεις πολιτών κατά της κρατικής εταιρείας…
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη του στόλου της έχει στα σκαριά η Cosco Shipping Energy Transportation, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του κινεζικού conglomerate της…
Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης άνοιξε χθες Δευτέρα 27 Ιανουαρίου με σημαντικές πτώσης, απότοκο της κυκλοφορίας – από την κινεζική νεοφυή εταιρία DeepSeek –…
Ανησυχητική άνοδο κατέγραψε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων ναυτικών το 2024, σύμφωνα με δεδομένα της ITF. Ειδικότερα, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 87% το 2024…
Από νέες γεωπολιτικές, οικονομικές και δημογραφικές εξελίξεις θα χαρακτηριστεί το 2025, σύμφωνα με την έκθεση της EY-Parthenon, 2025 Geostrategic Outlook. Η έκθεση εξετάζει τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ