
Το διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία έχει τη δυναμική να καταστήσει τη χώρα εξαγωγέα πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια να διαφαίνεται «βαρυσήμαντος».
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Drewry υπογραμμίζει ότι, εντός του 2025, το διυλιστήριο θα αγγίξει το 85% της παραγωγικής του ικανότητας, περιορίζοντας σημαντικά τις ανάγκες εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων της Νιγηρίας. Η χώρα της δυτικής Αφρικής είθισται να εισάγει παράγωγα πετρελαίου από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Με τη ζήτηση για τα ταξίδια αυτά σχεδόν να εκμηδενίζεται, ο αντίκτυπος στην πτώση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκτιμάται στα 28 έως 30 LR1s.
Την ίδια ώρα, η πλήρης παραγωγική ικανότητα του διυλιστηρίου ξεπερνά κατά πολύ τις ενεργειακές ανάγκες της Νιγηρίας, ανοίγοντας έτσι την «πόρτα» των εξαγωγών. Πιθανότερο προορισμό αποτελεί η Ευρώπη, η οποία θα προτιμήσει τα φορτία της Νιγηρίας έναντι της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εφόσον αυτά πληρούν τα κριτήρια ποιότητάς της.
Η γενικότερη εικόνα έχει ως εξής: Ο συνδυασμός της πτώσης εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων από πλευράς Νιγηρίας και της ανόδου εξαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων πάλι από την πλευρά της Νιγηρίας προς την Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για LR1 tankers κατά 34 πλοία.
Σε ένα δεύτερο σενάριο, εκείνο όπου η ποιότητα των παραγόμενων παραγώγων πετρελαίου δεν πληροί τα ευρωπαϊκά κριτήρια, οι ποσότητες θα κατευθυνθούν προς την Ασία, με τον αντίκτυπο στη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να είναι έντονος μεν, λιγότερο «σφοδρός» δε, και να εκτιμάται στα 22 LR1s.
Σε κάθε περίπτωση, το διυλιστήριο Dangote φέρνει πονοκεφάλους στα δεξαμενόπλοια, και δη τα product tankers, και αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησής τους. Δεδομένου ότι τη διετία 2025 και 2026 θα λάβουν χώρα παραδόσεις νέων πλοίων, οι ναύλοι θα βρεθούν υπό πίεση, υπογραμμίζει η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ