
Το διυλιστήριο Dangote στη Νιγηρία έχει τη δυναμική να καταστήσει τη χώρα εξαγωγέα πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια να διαφαίνεται «βαρυσήμαντος».
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Drewry υπογραμμίζει ότι, εντός του 2025, το διυλιστήριο θα αγγίξει το 85% της παραγωγικής του ικανότητας, περιορίζοντας σημαντικά τις ανάγκες εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων της Νιγηρίας. Η χώρα της δυτικής Αφρικής είθισται να εισάγει παράγωγα πετρελαίου από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Με τη ζήτηση για τα ταξίδια αυτά σχεδόν να εκμηδενίζεται, ο αντίκτυπος στην πτώση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκτιμάται στα 28 έως 30 LR1s.
Την ίδια ώρα, η πλήρης παραγωγική ικανότητα του διυλιστηρίου ξεπερνά κατά πολύ τις ενεργειακές ανάγκες της Νιγηρίας, ανοίγοντας έτσι την «πόρτα» των εξαγωγών. Πιθανότερο προορισμό αποτελεί η Ευρώπη, η οποία θα προτιμήσει τα φορτία της Νιγηρίας έναντι της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εφόσον αυτά πληρούν τα κριτήρια ποιότητάς της.
Η γενικότερη εικόνα έχει ως εξής: Ο συνδυασμός της πτώσης εισαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων από πλευράς Νιγηρίας και της ανόδου εξαγωγών πετρελαϊκών παραγώγων πάλι από την πλευρά της Νιγηρίας προς την Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για LR1 tankers κατά 34 πλοία.
Σε ένα δεύτερο σενάριο, εκείνο όπου η ποιότητα των παραγόμενων παραγώγων πετρελαίου δεν πληροί τα ευρωπαϊκά κριτήρια, οι ποσότητες θα κατευθυνθούν προς την Ασία, με τον αντίκτυπο στη ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να είναι έντονος μεν, λιγότερο «σφοδρός» δε, και να εκτιμάται στα 22 LR1s.
Σε κάθε περίπτωση, το διυλιστήριο Dangote φέρνει πονοκεφάλους στα δεξαμενόπλοια, και δη τα product tankers, και αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησής τους. Δεδομένου ότι τη διετία 2025 και 2026 θα λάβουν χώρα παραδόσεις νέων πλοίων, οι ναύλοι θα βρεθούν υπό πίεση, υπογραμμίζει η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ