
Η κόντρα για την κορυφή στα routes Ασίας προς Βόρεια Αμερική συνεχίζεται δυναμική στη ναυτιλία γραμμών. Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Alphaliner, 562 πλοία δραστηριοποιούνται σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής. Τα πλοία αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 5,37 εκατ. TEUs και συνεπώς αποτελούν άνοδο της τάξεως του 4,2% έναντι του Νοεμβρίου του 2023.
Ειδικότερα, το 17% του παγκόσμιου στόλου δραστηριοποιείται σε τέτοια routes. Μονάχα στα routes Ασίας-Ευρώπης καταγράφονται περισσότερα πλοία, καθώς σε αυτά θεωρείται πως δραστηριοποιείται το 24% του παγκόσμιου στόλου.
Παράλληλα, παρότι ένα στα πέντε πλοία του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται υπό τη διαχείριση της MSC, μόλις το 8,2% των πλοίων που δραστηριοποιούνται σε routes Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής βρίσκονται υπό τη διαχείριση του κολοσσού τακτικών γραμμών. Το γεγονός αυτό τοποθετεί την κορυφαία liner εταιρεία (σε όρους μεταφορικής ικανότητας στόλου) στην έκτη θέση της κούρσας για την κορυφή των συγκεκριμένων routes.
Από την άλλη, η CMA CGM είναι εκείνη που οδηγεί την κούρσα με ποσοστό 13,2%, ενώ η Maersk ακολουθεί κατά πόδας (13,1%). Τρίτος «διαγωνιζόμενος» η COSCO με ποσοστό 12,9%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ