
Η δημιουργία του πρώτου Διεθνούς Νηολογίου της Κίνας αποτελεί απάντηση του Πεκίνου στην επιδίωξη όλο και περισσότερων πλοιοκτητών να εμπλακούν ενεργά στις αγορές της Ασίας και ειδικότερα της Κίνας.
Η Hainan International Ship Registration Administration δημιουργήθηκε στις 29 Νοεμβρίου με έδρα τον λιμένα Yangpu στη νησιωτική επαρχία Χαϊνάν. Στόχος του νέου νηολογίου, υπογραμμίζουν πληθώρα κινεζικών και διεθνών ειδησεογραφικών μέσων, είναι η υποστήριξη της κινεζικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και του λιμένα Yangpu ως μιας νέας πύλης θαλάσσιων μεταφορών στη ΝΑ Ασία.
Στις αρμοδιότητες της νέας αυτής Αρχής συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων η διοίκηση του νέου διεθνούς νηολογίου, η επιθεώρηση πλοίων και η παροχή υπηρεσιών κράτους σημαίας. Τα πλοία που εγγράφονται στο συγκεκριμένο διεθνές νηολόγιο εγγράφονται επί της ουσίας στο China Yangpu Port Registry. Η Hainan International Ship Registration Administration αποτελεί τμήμα της Διοίκησης Ναυτιλιακής Ασφάλειας της επαρχίας Χαϊνάν, η οποία υπάγεται στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Μεταφορών της Κίνας.
Στο νηολόγιο China Yangpu Port έχουν εγγραφεί ήδη 47 πλοία χωρητικότητας 5,33 εκατ. dwt, ενώ από το 2020 το νέο cluster της Χαϊνάν έχει «υποδεχτεί» περισσότερες από 700 νέες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι εξελίξεις αυτές φαίνεται να αποτελούν μέρος του ευρύτερου οράματος του Πεκίνου να προωθήσει την οικοδόμηση μιας ζώνης ελεύθερου εμπορίου στους λιμένες της επαρχίας Χαϊνάν. Την ίδια ώρα, συνεισφέρουν στον ευρύτερο στόχο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής ναυτιλίας.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο νηολόγιο, το οποίο συμπληρώνει το εθνικό νηολόγιο της Κίνας, διαφαίνεται να επιτρέπει τη νηολόγηση πλοίων μη κινεζικών συμφερόντων, αλλά και εισάγει πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις για το θέμα ναυτολόγησης μη Κινέζων υπηκόων στα πλοία νηολόγησης του νέου νηολογίου. Συνεπώς, επιτρέπει και σε μη κινεζικές πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στα διεθνή δρομολόγια από και προς την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ