Η πυρηνική τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, θέτοντας τα θεμέλια για τη βιωσιμότητα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία μεταξύ της Westinghouse Electric Company και της Core Power για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants ‒ FNPP) με ενσωματωμένους τους μικροαντιδραστήρες eVinci.
Ο μικροαντιδραστήρας eVinci συνδυάζει ευελιξία, αξιοπιστία και προηγμένη τεχνολογία για να παρέχει συνεχή ενέργεια χωρίς ανεφοδιασμό για περισσότερα από οκτώ χρόνια. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεχνολογία σωλήνων θερμότητας (heat pipe technology). Με την τεχνολογία αυτή, η θερμότητα από τον πυρήνα του αντιδραστήρα μεταφέρεται στο σύστημα μετατροπής ενέργειας, χρησιμοποιώντας τους ατμούς ενός ειδικού ρευστού, χωρίς την ανάγκη αντλιών ή άλλων μηχανικών εξαρτημάτων.
Ο eVinci έχει ελάχιστα κινούμενα μέρη, λειτουργεί ουσιαστικά ως μια «πυρηνική μπαταρία», και μπορεί να παράγει ενέργεια χωρίς διακοπές για περισσότερα από οκτώ χρόνια χωρίς ανεφοδιασμό. Με δυνατότητα παραγωγής από λίγα κιλοβάτ έως 5 μεγαβάτ, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, από την ηλεκτροδότηση μικρών κοινοτήτων μέχρι την υποστήριξη βιομηχανικών και αμυντικών εγκαταστάσεων.
Η κατασκευή του θα είναι εργοστασιακή και η συναρμολόγησή του θα γίνεται πριν από τη μεταφορά στον χώρο λειτουργίας του, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους και τα κόστη εγκατάστασης. Τα FNPPs με τον μικροαντιδραστήρα eVinci είναι εξαιρετικά ευέλικτα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε παράκτιες ή απομακρυσμένες περιοχές, όπου οι παραδοσιακές λύσεις παραγωγής ενέργειας είναι δύσκολες ή αδύνατες. Επιπλέον, η ικανότητά του να παράγει θερμότητα υψηλής θερμοκρασίας ανοίγει τον δρόμο για βιομηχανικές εφαρμογές, όπως η παραγωγή υδρογόνου ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Westinghouse και η Core Power θα επικεντρωθούν επίσης στην ανάπτυξη μιας κανονιστικής προσέγγισης για την αδειοδότηση αυτών των συστημάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη της Βασιλικής Λαζαράκου, προέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
Η πολιτική που αναμένεται να χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ θα πονοκεφαλιάσει τις ασιατικές οικονομίες, ή τουλάχιστον αυτή η εκτίμηση αντανακλάται από τις κινήσεις των…
Καθώς ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μοιάζει αδιάλλακτος όσον αφορά την επιβολή δασμών ακόμα και στις αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τον Καναδά…
Σε δυναμική κίνηση ανανέωσης του στόλου της προχωρά η Maersk δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στη ναυτιλία γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης,…
Την εισχώρησή της στην αγορά των Capesizes γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα. Ειδικότερα, η…
Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί στο 2,3% τον Νοέμβριο του 2024, από 2% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση…
Στρατηγική συμφωνία για την εξασφάλιση 250.000 τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως συνήψε η Hapag-Lloyd με την Goldwind με έδρα το Πεκίνο. Η πράσινη μεθανόλη θα…
Η Νορβηγία δεν θα εκδώσει, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, άδειες για εξορύξεις βαθέων υδάτων στα χωρικά της ύδατα το 2025, ανακοίνωσε σήμερα ένα κόμμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ