Σε δυναμική κίνηση ανανέωσης του στόλου της προχωρά η Maersk δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στη ναυτιλία γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Maersk προχώρησε σε συμφωνίες με τρία ναυπηγεία για την κατασκευή συνολικά 20 containerships. Όλα εκ των πλοίων θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου ενώ η αθροιστική μεταφορικής τους ικανότητας αγγίζει τα 300.000 TEUs. Η παράδοση τους αναμένεται να εκκινήσει το 2028 και να ολοκληρωθεί έως και το 2030.
Δύο από τα πλοία θα κατασκευαστούν σε υποδομές του κινεζικού ναυπηγικού ομίλου Yangzijiang Shipbuilding και θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 9.000 TEUs. Έξι από τα πλοία θα κατασκευαστούν επίσης σε υποδομές του ίδιου ομίλου και θα διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 17.000 TEUs.
Επιπλέον, ακόμα 12 πλοία μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEUs έκαστο θα εισέλθουν τα επόμενα έτη στον στόλο της Maersk. Τα έξι από αυτά θα έχουν κατασκευαστεί στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hanwha Ocean ενώ τα υπόλοιπα έξι στα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding.
Παρότι η Maersk θεωρείται πως έχει μείνει πίσω στο ράλι των παραγγελιών, οι πρόσφατες κινήσεις της υποδηλώνουν το αντίθετο. Η Maersk προχωρά τους τελευταίους μήνες σε πληθώρα παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης κυρίως LNG, μειώνοντας τη διαφορά της (σε όρους orderbook) με τη CMA CGM η οποία αναμένεται εντός των επόμενων ετών να της κλέψει τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που αναμένεται να χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ θα πονοκεφαλιάσει τις ασιατικές οικονομίες, ή τουλάχιστον αυτή η εκτίμηση αντανακλάται από τις κινήσεις των…
Η πυρηνική τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, θέτοντας τα θεμέλια για τη βιωσιμότητα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία μεταξύ της Westinghouse…
Καθώς ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μοιάζει αδιάλλακτος όσον αφορά την επιβολή δασμών ακόμα και στις αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τον Καναδά…
Την εισχώρησή της στην αγορά των Capesizes γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα. Ειδικότερα, η…
Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί στο 2,3% τον Νοέμβριο του 2024, από 2% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση…
Στρατηγική συμφωνία για την εξασφάλιση 250.000 τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως συνήψε η Hapag-Lloyd με την Goldwind με έδρα το Πεκίνο. Η πράσινη μεθανόλη θα…
Η Νορβηγία δεν θα εκδώσει, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, άδειες για εξορύξεις βαθέων υδάτων στα χωρικά της ύδατα το 2025, ανακοίνωσε σήμερα ένα κόμμα…
Η χρήση ανανεώσιμων βιοκαυσίμων στη ναυτιλία προωθεί τη μετάβαση σε φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα. Ωστόσο, η εισαγωγή μη τυποποιημένων συστατικών, όπως το Υγρό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ