Η Νορβηγία δεν θα εκδώσει, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, άδειες για εξορύξεις βαθέων υδάτων στα χωρικά της ύδατα το 2025, ανακοίνωσε σήμερα ένα κόμμα σύμμαχος της κεντροαριστερής κυβέρνησης, μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού για για τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους.
«Σταματάμε τα σχέδια για εξορύξεις στον βυθό της θάλασσας», είπε σε δημοσιογράφους η Κίρστι Μπεργκστόε, ηγέτης του πράσινου αριστερού κόμματος SV.
Μέχρι σήμερα, η Νορβηγία, της οποίας τα τεράστια αποθέματα υδρογονανθράκων την καθιστούσαν μία από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου, είχε πρωταγωνιστήσει στον παγκόσμιο αγώνα εξόρυξης στον βυθό των ωκεανών για μέταλλα που έχουν υψηλή ζήτηση καθώς οι χώρες απομακρύνονται από τα ορυκτά καύσιμα.
«Αυτή είναι μια κρίσιμη νίκη στον αγώνα κατά των εξορύξεων βαθέων υδάτων. Θα πρέπει να η χαριστική βολή για την καταστροφική βιομηχανία», δήλωσε στο Reuters ο Φρόντε Πλέϊμ, επικεφαλής του νορβηγικού τμήματος της Greenpeace.
Το Όσλο είχε σχέδια να ανοίξει μεγάλες περιοχές της Αρκτικής του το επόμενο έτος για τον εναρκτήριο γύρο αδειοδοτήσεων του θαλάσσιου βυθού, με στόχο να χορηγήσει άδειες εξερεύνησης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, παρά τις αντιρρήσεις από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
Η συμφωνία που συνήψε η κυβέρνηση και η SV σήμερα σημαίνει ότι ο προγραμματισμένος γύρος αδειοδοτήσεων δεν θα προχωρήσει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που αναμένεται να χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ θα πονοκεφαλιάσει τις ασιατικές οικονομίες, ή τουλάχιστον αυτή η εκτίμηση αντανακλάται από τις κινήσεις των…
Η πυρηνική τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, θέτοντας τα θεμέλια για τη βιωσιμότητα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία μεταξύ της Westinghouse…
Σε δυναμική κίνηση ανανέωσης του στόλου της προχωρά η Maersk δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στη ναυτιλία γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης,…
Την εισχώρησή της στην αγορά των Capesizes γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα. Ειδικότερα, η…
Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί στο 2,3% τον Νοέμβριο του 2024, από 2% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση…
Στρατηγική συμφωνία για την εξασφάλιση 250.000 τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως συνήψε η Hapag-Lloyd με την Goldwind με έδρα το Πεκίνο. Η πράσινη μεθανόλη θα…
Η χρήση ανανεώσιμων βιοκαυσίμων στη ναυτιλία προωθεί τη μετάβαση σε φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα. Ωστόσο, η εισαγωγή μη τυποποιημένων συστατικών, όπως το Υγρό…
Ένα σημαντικό ραντεβού δίνει η ελληνική οικονομία, οι ελληνικές τράπεζες, το Χρηματιστήριο και οι μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες με τα 100 ισχυρά funds του πλανήτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ