Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και η διαφαινόμενη επιβολή δασμών από τον Ντόναλτ Τραμπ, σε συνάρτηση με την πιθανή άρση των εκούσιων περικοπών της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+, ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά.
Βάσει των εκτιμήσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMF), η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2025 και κατά 3,3% το 2026, με την επιβραδυμένη ανάπτυξη σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία να εγείρει ανησυχίες.
Στο μέτωπο της αγοράς πετρελαίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει αύξηση της προσφοράς του αργού κατά 0,6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και εν συνεχεία κατά 2,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025, με την απόφαση του OPEC+ σχετικά με τις περικοπές να παραμένει ερωτηματικό.
Από την άλλη πλευρά, ο IEA αναμένει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 0,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2024 και κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025, με την ασιατική αγορά να επιμένει στην ανοδική της πορεία.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της BIMCO, πολλά θα εξαρτηθούν από την επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα λάβει χώρα, καθώς ενδεχόμενη μείωση των αποστάσεων αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στη ζήτηση της αγοράς.
Crude tankers
Η BIMCO προβλέπει μια ανεπαίσθητη ενίσχυση του ισοζυγίου προσφοράς-ζήτησης στην αγορά των crude tankers για το 2025 και ακολούθως αποδυνάμωση το 2026, ελέω αναδιάταξης των routes.
Όσον αφορά τον στόλο των crude tankers, εκείνος αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1,3% το 2025 και κατά 2,1% το 2026, γεγονός που αντικατοπτρίζει το περιορισμένο orderbook.
Product tankers
Σύμφωνα με την έκθεση της BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης εκτιμάται ότι θα αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και περισσότερο το 2026, καθώς ο στόλος των product tankers αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
Ενδεικτικά, ο στόλος των product tankers αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,7% το 2025 και κατά 7,3% το 2026, καθώς η αγορά θα υποδεχτεί ένα μεγάλο κύμα παραδόσεων νεότευκτων πλοίων, λόγω του αυξημένου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προβλήματα λόγω της κακοκαιρίας «Bora» έχουν προκληθεί στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται ορισμένα από τα δρομολόγια. Ειδικότερα, σε ενημέρωση…
Οι πρόσφατες κινήσεις της Exmar στην αγορά των υγραεριοφόρων οδήγησαν σε άνοδο του orderbook της, το οποίο πλέον αριθμεί 16 καινοτόμα πλοία, κεντρίζοντας τα…
Σε διάλειμμα από τη μεταβλητότητα εισέρχεται η ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των πλοίων, ανεξαρτήτως του μεγέθους τους, να μη μεταβάλλονται την…
Σταθερά προς το ορόσημο των 900 υπό διαχείριση πλοίων προχωρά η Mitsui O.S.K. Lines, η οποία προχώρησε σε νέα παραγγελία για υγραεριοφόρα πλοία. Ειδικότερα,…
Επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΕΚΦ) εξέδωσε σήμερα Σάββατο 30 Νοεμβρίου, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) λόγω της κακοκαιρίας «Bora», που πλήττει την…
Ιστορική στιγμή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς μετά από χρόνια αναμονής και προσδοκιών, η συμπρωτεύουσα καλωσορίζει το δικό της μετρό, ένα έργο-ορόσημο που αναμένεται να…
Σε νέα εποχή εισέρχεται αισίως ο λιμένας του Αμβούργου διά χειρός MSC, καθώς ο ελβετικός κολοσσός των logistics ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά μετοχών της…
Στο τεύχος της 15ης Ιουνίου 1969, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου «Ανδρέας Ν. Χατζηκυριάκος», το οποίο είχε πρόσφατα ναυπηγηθεί στα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ