Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και η διαφαινόμενη επιβολή δασμών από τον Ντόναλτ Τραμπ, σε συνάρτηση με την πιθανή άρση των εκούσιων περικοπών της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+, ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά.
Βάσει των εκτιμήσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMF), η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2025 και κατά 3,3% το 2026, με την επιβραδυμένη ανάπτυξη σε χώρες-κλειδιά όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία να εγείρει ανησυχίες.
Στο μέτωπο της αγοράς πετρελαίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει αύξηση της προσφοράς του αργού κατά 0,6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2024 και εν συνεχεία κατά 2,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το 2025, με την απόφαση του OPEC+ σχετικά με τις περικοπές να παραμένει ερωτηματικό.
Από την άλλη πλευρά, ο IEA αναμένει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 0,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2024 και κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025, με την ασιατική αγορά να επιμένει στην ανοδική της πορεία.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της BIMCO, πολλά θα εξαρτηθούν από την επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα λάβει χώρα, καθώς ενδεχόμενη μείωση των αποστάσεων αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στη ζήτηση της αγοράς.
Crude tankers
Η BIMCO προβλέπει μια ανεπαίσθητη ενίσχυση του ισοζυγίου προσφοράς-ζήτησης στην αγορά των crude tankers για το 2025 και ακολούθως αποδυνάμωση το 2026, ελέω αναδιάταξης των routes.
Όσον αφορά τον στόλο των crude tankers, εκείνος αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 1,3% το 2025 και κατά 2,1% το 2026, γεγονός που αντικατοπτρίζει το περιορισμένο orderbook.
Product tankers
Σύμφωνα με την έκθεση της BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης εκτιμάται ότι θα αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και περισσότερο το 2026, καθώς ο στόλος των product tankers αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς.
Ενδεικτικά, ο στόλος των product tankers αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,7% το 2025 και κατά 7,3% το 2026, καθώς η αγορά θα υποδεχτεί ένα μεγάλο κύμα παραδόσεων νεότευκτων πλοίων, λόγω του αυξημένου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η φινλανδική αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι ανέσυρε από τον βυθό της θάλασσας μια άγκυρα του δεξαμενόπλοιου Eagle S, για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του έτους που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το «Viking Saturn», χωρητικότητας 930 επιβατών. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 228 μέτρα…
Επαναλήφθηκαν σήμερα Τρίτη 7 Ιανουαρίου σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, οι διεθνείς πτήσεις στο αεροδρόμιο της Δαμασκού, για πρώτη φορά μετά την κατάληψη της εξουσίας στη…
Η Ινδονησία εντάχθηκε στη συμμαχία αναδυόμενων οικονομιών BRICS ως κράτος-πλήρες μέλος, ανακοίνωσε χθες Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με τη διπλωματία της…
Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη,…
Σε μία σημαντική κίνηση προέβη ο Τζο Μπάιντεν, επιχειρώντας να εμποδίσει την εκπλήρωση μιας μείζονος προεκλογικής υπόσχεσης του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει δηλώσει…
Η στάση της Ρωσίας αναφορικά με τις εξαγωγές σιτηρών αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ναυλαγορά των bulk carriers το τρέχον έτος. Όπως υπογραμμίζει…
Το Χρηματιστήριο Αθηνών έκλεισε το 2024 με κέρδη 13,65%, συμπληρώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανόδου (+39,08% το 2023, +4,08% το 2022 και +10,43% το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ