
Η αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα συνεχίζει να αποτελεί επιλογή για τους νέους ναυτιλιακούς κινητήρες. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD προχώρησε σε νέες παραγγελίες για τον κινητήρα X-DF-A, που αποτελεί την εξέλιξη της σειράς των X-DF.
Η σειρά κινητήρων X-DF έχει σχεδιαστεί για να τροφοδοτείται με καύσιμα υγροποιημένων αερίων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα με την έκδοση X-DF-A να χρησιμοποιεί την αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Ο κινητήρας X-DF-A διαθέτει έξι κυλίνδρους με διάμετρο 52 εκ. Παράλληλα σε αυτόν έχει ενσωματωθεί βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης, καθιστώντας περιττή τη χρήση δευτερευόντων συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων για την αποφυγή εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NΟx). Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός λειτουργεί υπό χαμηλή πίεση, εξασφαλίζοντας υψηλή απόδοση και απαραίτητη ασφάλεια κατά τη χρήση ενός τόσο απαιτητικού καυσίμου όπως είναι η αμμωνία. Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του κινητήρα έχουν ήδη εγκριθεί και πιστοποιηθεί από κορυφαίους νηογνώμονες.
Ο νέος τύπος κινητήρα αρχικά θα ενσωματωθεί σε επτά πλοία μεταφοράς LPG και αμμωνίας μεταφορικής ικανότητας 25.000 κ.μ. και 41.000 κ.μ. Η παραγγελία αυτή έγινε από την κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Tianjin Southwest Shipping. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από το ναυπηγείο Huangpu Wenchong Shipbuilding και η παράδοσή τους αναμένεται να ξεκινήσει το γ΄ τρίμηνο του 2026. Ο αριθμός των παραγγελιών ωστόσο δεν σταματά εδώ, καθώς ο εν λόγω κινητήρας αναμένεται να ενσωματωθεί σε 30 ακόμα πλοία διαφορετικών τύπων, όπως πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και εμπορευματοκιβωτίων, bulk carriers και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ