Η πτωτική πορεία των spot ναύλων των LNG carriers συνεχίζεται ασταμάτητα, με τις διαχειρίστριες εταιρείες να φλερτάρουν με επίπεδα χαμηλότερα του break-even. Πιο συγκεκριμένα, βάσει ανάλυσης της International Commodity Intelligence Services, τα LNG carriers παλαιότερης τεχνολογίας ήδη ή σύντομα θα ναυλώνονται σε επίπεδα χαμηλότερα του ημερήσιου κόστους λειτουργίας τους.
Ειδικότερα, περισσότερα από 60 LNG carriers έχουν παραδοθεί το 2024, ενώ το 2025 και το 2026 αναμένεται η παράδοση επιπλέον 80. Ακόμα, το orderbook δεν σταματά να αυξάνεται, καθώς η αγορά LNG αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα έτη.
Ωστόσο, επί του παρόντος, η ζήτηση για LNG carriers είναι χαμηλότερη της προσφοράς, παρότι έχουμε εισέλθει στους κρύους μήνες του έτους. Επιπλέον, η αγορά δεν είναι αισιόδοξη για τις προοπτικές της ναυλαγοράς ούτε τον Ιανουάριο ούτε τον Φεβρουάριο.
Παράλληλα, ακόμα και αν οι ναύλοι φτάσουν σε ζημιογόνα για τις διαχειρίστριες εταιρείες επίπεδα, αυτές είναι πολύ πιθανό να επιλέξουν να μην παροπλίσουν τα πλοία τους, καθώς το κόστος παροπλισμού ανέρχεται σε άνω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων και περίπου $20.000 κάθε μέρα που το πλοίο μένει παροπλισμένο.
Πάντως, από το ερχόμενο έτος, το ενδεχόμενο παροπλισμού ή και διάλυσης LNG carriers παλαιότερης τεχνολογίας είναι πιθανό, ειδικά εφόσον η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου συνεχίζει να βαίνει ταχύτερα από την ανάπτυξη νέων υποδομών εξαγωγής LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τον λιμένα της Πάτρας, έναν από τους σημαντικότερους επιβατικούς και εμπορευματικούς σταθμούς της χώρας, επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, με…
Νέα κρατική επιδότηση εξασφάλισε ο κολοσσός παραγωγής μικροκυκλωμάτων Intel, στο πλαίσιο της στρατηγικής των ΗΠΑ να επιτύχουν αυτάρκεια στην παραγωγή μικροκυκλωμάτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ο παγκόσμιος στόλος containerships έσπασε το φράγμα των 30 εκατ. TEUs σε όρους μεταφορικής ικανότητας το 2024, καθώς έλαβε χώρα η παράδοση πλοίων μεταφορικής…
Εκρήξεις ακούστηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα στην Οδησσό, στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα, μετέδωσαν ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, αφού η ουκρανική…
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ