
Εντός του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες σκοπιμότητας για την νέα ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας, Saudi Greek Interconnection, ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, κατά την ομιλία του στο 13ο Αραβο-Ελληνικό Οικονομικό Φόρουμ.
Οι μελέτες αυτές για το έργο που θα συνδέσει για πρώτη φορά την Ευρώπη με την Αραβική Χερσόνησο, έχουν ήδη ανατεθεί.
«Στόχος μας είναι να εντάξουμε τη νέα διασύνδεση στα Έργα Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος (PCI) για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα δώσει στην Ευρώπη και στη Σαουδική Αραβία, τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν μεγάλες ποσότητες ‘πράσινης’ ενέργειας, που παράγεται σε διαφορετικές γεωγραφικές και κλιματικές ζώνες» τόνισε.
Ο κ. Μανουσάκης αναφέρθηκε επίσης στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου GREGY, με φορέα υλοποίησης τον Όμιλο Κοπελούζου, ένα έργο στο οποίο ο ΑΔΜΗΕ συνδράμει ήδη από τεχνικής άποψης, ενώ εξετάζει τη συμμετοχή του και σε επενδυτικό επίπεδο.
«Πρόκειται για ένα έργο το οποίο ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει, όχι μόνο για την προφανή γεωπολιτική του σημασία για την Ελλάδα, αλλά και λόγω των εμπορικών του προοπτικών», ανέφερε.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, τόνισε ότι οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις δημιουργούν ευκαιρίες συνεργασίας και στο πεδίο των τηλεπικοινωνιών.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στις στρατηγικές συμφωνίες στις οποίες έχει προχωρήσει η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, GridTelecom.
Η πρώτη, αφορά τη συνεργασία με την Dawiyat Integrated, για την δημιουργία ενός νέου «διαδρόμου» μεταφοράς δεδομένων υπερυψηλών ταχυτήτων στην Ανατολική Μεσόγειο και η δεύτερη με την Telecom Egypt, για τον κλάδο του καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών, 2Africa. Πρόκειται για ένα έργο που θα συνδεθεί στην Κρήτη, βάζοντας για πρώτη φορά το νησί στον «χάρτη» των μεγαλύτερων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων του κόσμου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ