Η εποχικότητα δεν έχει φέρει την αναμενόμενη αναπτέρωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια, με την αγορά να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις και τη ζήτηση να είναι νωχελική παρά τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, τα Aframaxes είναι εκείνα που αντιμετωπίζουν τις περισσότερες προκλήσεις (τουλάχιστον στο μέτωπο των crude tankers). Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, η ζήτηση για τονομίλια Aframaxes διαμορφώθηκε σε κατά 2,5% χαμηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2023. Η ζήτηση για Suezmaxes είναι περίπου ίδια ενώ εκείνη για VLCCs λίγο αυξημένη.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται αφενός σε πτώση των εξαγωγών ρωσικού αργού αλλά και στην εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Η αναδιάταξη των routes γύρω από το Ακρωτήρι Καλής Ελπίδος ωθεί τους ναυλωτές να προτιμούν τα VLCCs έναντι των μικρότερων μεγεθών δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, η εικόνα στα clean tankers είναι αρκετά περίπλοκη. Μια πρώτη ανάγνωση, βάσει της Gibson, δείχνει σημαντική άνοδο των τονομιλίων των LR2 tankers, σταθερότητα στα MR, και πτωτικές τάσεις στα LR1 και Handy. Ωστόσο, η άνοδος των τονομιλίων των LR2s έλαβε κυρίως χώρα τους πρώτους πέντε μήνες του 2024. Έπειτα, η ζήτηση βρέθηκε σε πτωτική πορεία, εξέλιξη που μεταξύ άλλων οφείλεται στη στροφή ορισμένων crude tankers να μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα.
Το τι μέλλει γενέσθαι στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα εξαρτηθεί από πληθώρα παραγόντων. Συγκεκριμένα, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η κινεζική όρεξη για αργό πετρέλαιο, η επόμενη μέρα για τις συγκρούσεις σε Μέση Ανατολή και Ανατολική Ευρώπη, καθώς και στη στρατηγική που θα χαράξει ο OPEC+ εφεξής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έτοιμο είναι το «Northern Pioneer», το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα της Northern Lights JV. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω πλοίο κατασκευάστηκε…
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα ενόψει και της περιόδου ανανέωσης των μελών τους ετοιμάζουν οι κυριότεροι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί (P&I Clubs) για το 2025. Σε πρόσφατη ανακοίνωσή…
Παρά τις απειλές του επόμενου προέδρου των ΗΠΑ περί επιβολής δασμών στις αμερικανικές εισαγωγές, το Μεξικό ποντάρει στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, προχωρώντας…
Ένα ορόσημο στο δύσβατο μονοπάτι της αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας ναυτιλίας πέτυχε η Tsuneishi Shipbuilding. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης, το ιαπωνικό ναυπηγείο προχώρησε την Παρασκευή 22…
Η Avance Gas, συμφερόντων του John Fredriksen, αναμένεται να εκκαθαριστεί μετά και την πώληση τεσσάρων υπό ναυπήγηση MGC πλοίων στην Exmar. Την εξέλιξη αυτή…
Η πολυπόθητη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ και στη Χεζμπολάχ στον Λίβανο τέθηκε σε ισχύ τις πρώτες πρωινές ώρες…
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ